VECKANS BLOGG!

 Veckans blogg är nu utsedd, och vinnaren är....     Motivering: En otroligt färgstark, underhållande och unik blogg driven av en karismatisk tjej som inte är rädd för att bjuda på sig själv (eller säga vad hon tycker och tänker)!         Vad fick dig att börja blogga?   Mina kompisar hade tjatat på mig hur länge som helst att jag borde börja blogga eftersom de trodde jag skulle köra mitt eget race och dessutom skriva om roliga saker,   Så en eftermiddag när jag hade lika tradigt som alltid tänkte jag 'äh, vafan, kan ju bli kul!' så jag skaffade en och blev gaaanska fast he he.      Vart hämtar du inspiration ifrån?   Jag får inspiration lite överallt ifrån, oftast är det när jag sitter på muggen som det kommer många idéer eller precis innan jag håller på att somna.    Annars är det från min vardag bara, ibland står jag och håller på att bre en macka och så vips kommer en as bra idé. Och om jag t.ex hittar någon rolig bild på Internet, exempelvis nån sån där teenagerposts får jag även otroligt mycket inspiration till att göra något mer med bilden, kanske göra någon gif-bild på när jag gör det som händer på bilden eller något liknande :)    Vad är det bästa med att blogga? Det bästa med att blogga är att jag får dela med mig av precis vad fan jag känner för, och att folk sedan uppskattar det och antingen kommenterar hur jävla rolig jag är, eller om någon  kommer fram och säger det. Jag får visa vem jag är fullt ut och man blir så oerhört glad när folk skriver att jag inspirerar dem eller i alla fall får dem till ett gott skratt!   Jag tror faktiskt jag fått lite bättre självkänsla genom bloggningen eftersom jag får så mycket positiv respons! :)   Vad är det sämsta med att blogga? Det sämsta är att man har ett sånt krav på sig att alltid uppdatera, och eftersom jag driver lite mer av en humorblogg får jag press på mig att alltid vara rolig och glad, vilket kan vara  rätt krävande i och med att inte är mer än människa!   Sen om man har en sån där traditionell bloggtorka, så är det astråkigt att blogga, jag menar man skriver ju bara "hej bloggen, imorse sket jag för länge så jag missade bussen, kom försent till skolan, omg så hemsk dag" eller "hej, saknar sommaren och här har ni en bild i repris". Inte så himla kul att ens skriva det så jag antar att det sämsta är kravet man får!   Har du några bloggtips? Hmm, jag tycker man ska köra sin egen grej, enligt mig själv är det så jäääävla tradigt att läsa samma jävla "mainstream" bloggar där man bara skriver om sin vardag, mode plus lite träning. Jag menar om man vill skriva om mode får man ju göra det men då ska man banne mig gå all in för ämnet, eller om man skriver om träning kanske man bara ska satsa på just träningen. Jag tycker folk ska känna igen en. Sen är det kul om man kan bjuda lite på sig själv! :)  Men jag tycker annars man ska ge tips på olika grejer, försöka uppdatera så ofta som möjligt, kommentera tillbaka på kommentarerna man får, försöka komma på egna roliga idéer till vad man kan skriva om. Videoinlägg är dessutom kul med.   Mitt bästa tips är nog bara att man ska göra sin egen grej, oavsett om folk inte läser ens blogg i början för att den är annorlunda ska man fasiken inte ändra sin stil för någon dag kommer någon uppskatta den! :D