finns det något för en pojke?

just nu har vi glasögon och frisbee som leksaker i happy meal, två stycken helt könsneutrala saker enligt mig själv och förmodligen många andra också. ändå får jag så många gånger frågan;   finns det ingen leksak för en pojke?   och jag blir alltid lika lamställd för jag vet inte vad jag ska svara. visst hämtar jag den andra sorten och frågar om den blir bättre men jag står verkligen inte för att det är en pojkleksak och den andra en flickleksak och det är så sjukt jobbigt att behöva låtsas tycka det är okej. problemet?   glasögonen är rosa.   det känns så fel att behöva byta en leksak - jag menar det är glasögon??? - för att föräldrarna inte tycker deras pojke får leka med någonting rosa, och 9/10 gånger är det just till en pojke som efterfrågas och inte till en flicka.    kan inte undra annat än VARFÖR