Man kan inte vara lyckligare

Första dagen for din senaste mens var 17-May-2009 Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 20-Feb-2010 (Fiskarnas tecken) Du är gravid i vecka 15+1 (läs mer). Bebisen väger c:a 73 gram. * Bebisen är c:a 11 cm från hjässa till fot. * Du har klarat av 38% av graviditeten. Du har 173 dagar till förlossningen. Din bebis är denna vecka ungefär 11 cm lång och väger omkring 68-94 gram. Såhär dags i graviditeten kan du enkelt se att du är gravid, och om du har kläder som följer kroppen så kan antagligen andra också se att du är gravid. Du kan sannolikt känna din livmoder någon decimeter under naveln.Om din graviditet inte ännu är daterad så kan din läkare enkelt bestämma fostrets ålder genom att mäta huvudet vid en ultraljudsundersökning.Den fantastiska utvecklingen fortsätter i en rasande fart och bebisen ser mer och mer ut som en färdig människa för varje dag. Då fostrets hud är så tunn kan du se blodkärlen genom den. Bebisen täcks nu av lanugohår, som dock kommer att försvinna innan förlossningen. Håret på huvudet och ögonbrynen fortsätter att växa. Vissa bebisar föds nästan helt utan hår, medan andra redan har en liten kalufs!Om du gör en ultraljudsundersökning vid den här tiden så kanske du får se din bebis suga på tummen. Skelettet fortsätter att hårdna genom att binda till sig kalcium. Det är enkelt att förstå varför kalcium är så viktigt i kosten under graviditeten!Bebisen har en betydande rörlighet och kan böja armarna vid armbågarna och forma handen till en knytnäve.Förlåt att jag inte skrivit på ett tag, men har varit lite jobbiga saker som hänt så har inte orkat skriva. Men nu ska jag försöka ta tag i detta igen och hålla er läsare uppdaterade.Som ni ser på bilden ovanför så har jag och min älskling varit på ultraljud och sätt vår lilla älskling i magen, och vi kan lova er att den låg inte still, sparka, vred och vände på sig. Var en sån underbar känsla och se, sen att se att hjärtat slår och att allt är bra fick min klump i magen att försvinna, för innan vi gick in så var jag jätte nervös, men det försvann skönt nog.Jag är så lycklig med min älskling och det finns inte ord till hur mkt jag älskar dig Robban <3Puss //M.