180113

  Jag har kört den här innan men här kommer det igen, 5 tips för dig som vill att ditt hår ska växa ut!   1. Välj bra hårvårdsprodukter som är anpassade till ditt hår. Jag köper alltid salongsprodukter, då vet jag att det inte är utspätt, de räcker mycket längre och jag får det resultat som utlovas. Just nu använder jag L'Oreals Proffessionells Pro Keratin refill schampoo och balsam och packar in håret med Kevin Murphys Born Again mask. Funkar kanon på mina torra toppar. Jag gör en inpackning vid varje tvätt och tvättar max 2 gånger i veckan.   2. Gå regelbundet till en frisör för uppfräschning av topparna. Blir det bara torrt och klyver sig så är det inte fint ändå. Jag går ungefär var tredje månad och det är lagom för mig.    3. Var försiktig med ditt hår. Bra att tänka på är att torka håret efter tvätt genom att klämma ur det våta med handduken, gör egna "snälla" snoddar genom att klippa till dem av ett ben på en strumpbyxa och värmestyla inte mer än nådvändigt. Jag låter alltid mitt hår självtorka och använder enbart stylingtänger vid festliga tillfällen och då tillsammans med värmeskydd som vårdar ifrån Kerastase.    4. Se över kosten, viktigt för att håret ska må bra är att du äter en god varierad kost. Se till att få i dig de vitaminer och mineraler du behöver. Det finns särskilda preparat på hälsokost som ska främja hårväxt och göra det friskare.   5. Färga inte mer än nödvändigt. När jag har håret på utväxt intensivtonar jag botten bara när det behövs och låter längderna vara. Har du en envis hårton, t.ex rött hår som behöver mer underhåll så rekommenderar jag en sk. "färgbomb" som är en inpackning med färgpigment. Perfekt för att fräscha upp hårfärgen och att den på samma gång ger vård är ett stort plus.