sadel hit och sadel dit

Jag har allt, verkligen allt i hästväg - utan en ordentlig, välliggande sadel. Sadeln jag har haft till Aero är en Pessoa Legacy som hansåklart växte ur allt för fort, som med allt annat. Sedan dess lånade jag Cattis sadel, en Equipe Grand Prix. Världens godaste sadel verkligen. Låg jättebra samt att man fick ett så bra stöd i den, som jag inte ritkigt får i min egen. Den passar helt enkelt inte mig pessoan, även fast det är en kanon sadel i övrigt. Så nu i veckan har jag varit lite på en sadeljakt iom att jag snart åker till Tyskland och måste ha en sadel tillsdess. Några jag tittar på är;     Prestige Meredith D - väldigt skön sadel som man fick ett bra stöd i.   Prestige Versailles D - Prestiges storsäljare tillsammans med Meredith.   Min egen favorit som jag haft på de andra hästarna, Equipe Gran Prix. (lutar mot en Equipe..)       Equipe Performance   Equipe Linnea   Skall tillbaka på Fredagt igen till sadelutprovaren och se vad vi skall göra, för vi vill ju gärna bli av med min sadel och nite ha den hängande. Men vi får se hur det blir och av vilket märke jag skaffar mig, fick låna hem och rida i en Bates Carpilli som är himla skön faktiskt, en sadel av det billigare slaget men väldigt prisvärd skulle jag säga ligger runt 10':-.