Läget

  Läget just nu är sängliggande. Jag har brutit benet på tre ställen efter att ha åkt rätt in i en dikeskant när jag åkt pulka. Inte direkt så att jag rekommenderar detta! Har haft väldigt ont i foten/benet/vristen men blev runt lunch idag opererad. Jag har tänkt mycket på det faktum att jag inte kommer att få dansa på nästan två månader, men för att jag någonsin ska kunna göra det igen behöver mitt ben läka på rätt sätt. Därför, är det värt det. På bilden ser ni mitt ben i en så kalla gipsskena, där är det endast gipsat på undersidan av benet så att det ska få stöd. Nu har jag gips runt foten och vristen men inte upp över knät. Det är verkligen skönt att kunna böja på benet igen, haha! Jag har försökt hålla modet uppe här mellan alla sprutor och smärtlindringar. Det har funnits gånger då jag haft så ont att mitt ansikte (enligt mitt moraliska stöd mamma) vitnat och blivit svettig. Jag är otroligt tacksam för att mamma är med mig här på sjukhuset och jag hoppas få komma hem så snart som möjligt! Men vad betyder det här för bloggen då? Jo, jag hoppas kunna använda lite kjolar, shorts och klänningar under de här månaderna. Bara för att jag har en fot i gips betyder det inte att jag vill gå i mjukisbyxor hela tiden. Jag ska även försöka blogga på som vanligt, men lite mer inspirationskollage kanske. Imorgon ska jag få lära mig att gå i kryckor och sedan ska jag, mamma och pappa försöka lösa alla praktiska detaljer. Puss och kram så länge!