Livet går snabbare än stora kattdjur springer

Hej alla ni som fortfarande läser min blogg fast jag knappt uppdaterar.. SKA bli bättre, lovar! Helgen försvann innan man ens hann blinka kändes det som, men har ända haft en väldigt händelserik helg!   I Lördags tänkte jag först åka till ett jättestort varuhus här i England som heter Bluewater, men det skulle tydligen ta ganska lång tid att resa dit med tåg så skippade det. Nu kanske någon undrar varför inte bara tog bilen? Det är nämligen så att jag inte får använda bilen till annat än att åka till Sevenoaks och till Tonbridge. Blandade känslor om det, blir lite begränsad då jag måste ta tåg/buss eller åka bil med någon av mina vänner men åh andra sidan så behöver jag inte åka på motorvägarna vilket jag är väldigt glad att jag slipper!   Istället för att åka till Bluewater så tog jag tåget in till London istället. Väl där så åkte jag ut till Camden och vandrade runt lite i regnet och ÄNTLIGEN köpte jag mina älskade Dr Martens! Det blev ett par vanliga svarta. Dom är billigare i Camden än vad dom är inne i City så det var en av anledningarna till att jag valde att åka ut till Camden. Efter några timmar tröttnade jag på regnet och bestämde mig för att åka till Shepherds Bush och besöka varuhuset Westfield för att slippa regnet. Men när jag kom dit så hade solen kommit fram istället.. Men jag bestämde mig för att ändå gå till Westfield. Det finns bara ett ord som kan beskriva det varuhuset, enormt. Marieberg, släng dig i väggen. Det var så många affärer, människor och våningar att jag inte visste vad jag skulle göra haha.. Tror jag bara hann med att se halva varuhuset under den tiden jag var där. Kom i alla fall där ifrån med ett par gummistövlar, vilket verkligen behövde. När jag hade tittat runt ett tag åkte jag in till centrum och gick runt på Bond Street och i Soho. I Soho hittade jag till min stora förtjusning ett Hummingbird bakery! Jag har en av deras bakböker hemma i Sverige och har haft som mål att besöka ett av deras caféer under min tid här. Jag köpte med mig en red velvet cupcake innan jag gick till Vapiano (ovanligt..) och köpte med mig mat som jag åt på tåget hem.    I Söndags var det full rulle från halv nio, ett födelsedagskalas för mitt minsta värdbarn stod på schemat! Temat var "Never Never Land" och mitt minsta värdbarn hade klätt ut sig till Tingeling och tvillingarna hade klätt ut sig till Wendy och krokodil. Alla tre var så fina! Morgonen gick åt till att förberedda maten och duka. Vid tio tog jag hundarna ut på en lång promenad innan klockan blev elva och kalasen drog igång. Min värdmamma hade hyrt in en tjej som kom hit utklädd som Peter Pan och arrangerade massor av lekar hem alla barnen, mycket populärt! Hela kalaset gick jättebra, men herregud vad trött jag var efteråt..    Efteråt gick jag upp på mitt rum och kollade på film och tog det lugnt innan jag gick ner och hjälpte till med maten och lite grann vid läggningen. På kvällen skypade jag med min familj och pluggade innan jag somnade.   Idag har det också varit en händelserik dag. Min värdfamiljs förrförra Au Pair Louise kom och hälsade på idag med hennes pojkvän. Tjejerna hade ingen aning om att hon skulle komma, så när dom kom hem från skolan så blev dom jätteglad över att se henne! Hon hade med presenter till barnen och hon hade med en Marabou chokladkaka och en påse bilar till mig, så snällt av henne! Dom stannade kvar på middag och sen hjälpte Lousie till vid läggningen innan hon och hennes pojkvän var tvungna att åka tillbaka till London.    Nu ligger jag i sängen och ska snart sova, är ganska trött och börjar tyvärr känna mig lite förkyld. Vi ses imorgon, då kommer förhoppningsvis bilderna från i helgen upp!