Turist? Javisst!

Idag mina vänner så har vi verkligen utnyttjat vår position som turister. Jag vaknade 04.58 dagen i ära och klockan ringde 06.30. Efter frukosten som jag är så otroligt trött på vid den här tidpunkten så åkte vi in till stan. Vi tog oss till kontoret där vi hämtade ut våra bussbiljetter och äntligen kunde vi hoppa på bussen. Sedan satt vi på den i ca 2h och lyssnade på stadens historia samtidigt som vi åkte upp och ner genom den. Vi åkte över Golden Gate Bridge igen och vi gick av bussen vid stop 15 där vi tog en väg ner till hamnen. Där hittade vi lunch som vi åt och munkar som vi tog med påväg upp till Lombard street som är en helt galen väg. För det första är den sjukt brant och sedan har den fem snäva kurvor efter varandra. Det var svårt att få bilder på det men det var väldigt häftigt! Vi gick upp för den och kilade på några cable cars innan vi hoppade på bussen down town igen. Där gick vi av och strosade omkring en stund innan vi tog en sista busstur tillbaka till vår bilparkering. Därifrån skulle vi åka 8 mil till SAP center i San José för att se San José Sharks möta Minnesota Wild och självklart skulle vi heja på MN! Det tog oss två timmar att köra dit i eftermiddagstrafiken och när vi kom dit gjorde Sharks mål. Det gjorde inte jättemycket då det var en väldigt häftig upplevelse! Vi hann inte äta middag eftersom det tog så lång tid att åka så vi åt nachos med ohälsosamt mycket ost inne på arenan som i övrigt är större än Globen! Jag börjar längta hem till svensk mat nu. Jag mådde illa hela vägen hem och såklart gjorde vi ett sista stop på Target innan vi åkte tillbaka till hotellet. Vi har ju som tradition att stanna på Mall of America innan vi åker till flygplatsen, men det blir ju lite svårt när man befinner sig i fel delstat.. Pack-kaoset får vänta tills imorgon, nu är det dags att sova och idag när vi vaknar så bär det av hemåt! Jag har nästan lite fjärilar i magen!! Godnatt!