En kaosig start

Hej igen efter några dagars uppehåll, men jag har mina anledningar. Det är en lång historia så vi hoppar in på en gång.I lördags bokade vi vår resa genom Nya Zeeland på vårt hostel Base via Kiwi experience som är ett reseföretag. Jag och Asta har inte alls mycket tid på oss eftersom vi har bokat en konsert i Auckland den 12:e januari, dessutom flyger vi från Auckland till Australien den 16:e. Men vi löste en rutt tillsamamns med Elin och Sandra som vi alla var nöjda med och allt var frid och fröjd (i några timmar till). Söndagen var vår sista dag i Auckland så då passade Elin och Sandra på att hoppa bungy jump (!!) från 40 meter. Det var sjukt modigt av de, önskar att jag själv hade vågat.  Jag och Asta fick agera kamera män och känslomässigt stöd under tiden. Efter att de var klara med hoppen begav vi oss mot stranden. Vi har haft så himla fint väder dessa dagarna och det trodde jag verkligen inte att vi skulle ha. Jag var inställd på regn, moln och långbyxor men det har varit tvärtom. Sol, nästan 30 grader och inga moln. På söndagskvällen gick vi upp till vårt hostels rooftop bar och tog varsitt glas vin. Det tråkiga med detta landet är att man typ inte får ha med sig egen alkohol någonstans. På Base i Auckland fick man inte ha egen alkohol och endast dricka i deras bar, vilket blir dyrt i slutändan. Det var en mysig kväll men redan på eftermiddagen började jag känna mig dålig. Både förkyld och magproblem så jag tog det lugnt på söndagskvällen men det hjälpte tyvärr inte. På måndag morgon var det dags för avfärd med Kiwi bussen. Men under natten och morgonen så hade jag så ont i magen att jag knappt kunde resa mig. Det var hemskt och ett tag kände jag att ”jag klarar inte det här jag stannar i Auckland”. Men mina gummor hjälpte mig med lite banan och packning och jag tog mig upp. Problemet var ju bara att vi MISSADE bussen. Japp ni läste rätt vi missade bussen. För att den kom på andra sidan hostelet och vi stod på fel sida. Det var lite missförstånd mellan oss och Kiwi helt enkelt så det slutade med att vi fick ta en Uber och följa efter bussen. Vi åkte alltså runt i nästan tre timmar för att hitta bussen. Jag mådde skit dessutom men tillslut hittade vi bussen och kom fram till världens mysigaste boende. Ett tält på en camping! Det visade sig som tur var att vi inte hade missat några aktiviteter utan bara själva bussresan. Så vi hoppade rätt in till första aktiviteten/stället: Hot Water Beach. Vi hade gångavstånd dit och alltså WOW så fint det var. Klarar vatten än på ett badhus var det och ja det var magiskt. Anledningen till att det heter just Hot Water Beach är för att man kan gräva en jacuzzi i sanden då vattnet är supervarmt där. Men eftersom det var typ 30 grader ute nöjde vi oss med att bada i det kalla vattnet. På kvällen åkte vi med bussen till Cathedral Cove och där var också superfint. Man fick gå i ca 30 minuter för att komma dit men det var det värt. Bilderna gör det inte riktigt rättvisa men tror ändå att ni förstår hur fint det är. Kvällen spenderade vi på campingen med resten av gruppen och det var så mysigt. Känns som om vi är på skolresa haha. Jag fortsätter blogga om resten av resan i ett annat inlägg, puss!