Fredag på Lapoint - Utflykt till Sintra

Fredag och idag var det dags för utflykt till Sintra. Denna resa ingick i Yoga och Surf packet eller vad man ska säga. Vi hade sovmorgon idag med och idag var enda dagen som vi inte hade något yogapass. Men det var några i gruppen som gick upp och körde själva. Jag var lite för trött och förkyld så jag hoppade över det, men gick dit och kolla på. Att börja dagen med yoga är så himla skönt. Fösta bilden är väl tagen vid strax innan nio och solen har precis gått upp. Jag bara älskar känslan här, havet och solen  och det är så himla fint inrett. Sen var det dags för frukost och lite solande innan vi skulle ta bussen 12:30 till Sintra.  Tog väl cirka 40 minuter innan vi var framme i Sintra, väldigt små vägar det var stora feta bussar som skulle köra runt massor med turister. Vi klev av och fick en lite rundtur och sen gick vi mot Quinta da Regaleria som var palats eller slott liknade hus. Tog en liten stund att gå och mestadels så var det uppåt. Men till slut kom vi fram och där så väntade vi på en guide som skulle ge oss en rundtur runt området. De var som ett litet eget ekosystem där inne. Sintra ligger i en nationalpark som väldigt mycket träd och växter. Så himla fint att bara gå runt och kolla. På bild nummer 6 så står vi utanför en ingång till en del "borgen" eller gamla slottet eller vad man ska säga. Och på bilden precis efter så är vi precis innanför, jag hade aldrig kunna gissa att det hade sett ut så på insidan om jag hade gissat själv. Eller ens vetat att det var en ingång. Så vi gick ner där och väl därnere under marken så fanns det olika gångar. Så sjukt coolt att man byggde det i berget eller under marken eftersom det inte syns då. Sen kom vi ut och då fick vi gå på stenar som låg i vattnet för att ta oss till andra sidan och då kom vi ut. Sen gick vi vidare och kolla på olika byggnader och tillslut så kom vi fram till det stora och fina "huset" eller palatset eller var man kallar det. Vi fick en liten rundtur där inne,  innan vi gick tillbaka till Sintra centrum. Där fikade vi och bara satt och njöt. Sen gick vi runt och kollade lite och väntade i solen på att vi skulle samlas igen vid 16:30 och ta bussen till Europas mest västerländska punkt och kolla på solnedgången. Bilder på det kommer. Sintra var väldigt fint men vi tyckte att det var alldeles för mycket turister där. Men ändå kul att ha sett och besökt.  En annan borg som låg uppe på berget bredvid där vi var. Om ni kollar noga så ser ni att vi står uppe i tornet och kollar ner när de tar kort här nere.  Här kom det ut renat vatten som man kunde dricka.  Här är hela yoga och surf gänget plus yoga lärarna. En härlig grupp människor.