KENZA X PUMA

KENZA X PUMA

Den svenska modellen, bloggaren och entreprenören Kenza släpper egendesignad kollektion i samarbete med PUMA. PUMA X KENZA är en sportig kollektion som går att mixa såväl för träning som för en dag på stan.

Redan under hösten 2017 var Kenza ansiktet utåt för PUMA´S kampanj DO YOU. Nästa steg i samarbetet är nu hennes egen kollektion och design för varumärket som släpps idag.

Kenza är helt fantastisk och hennes personlighet återspeglar sig verkligen i kollektionen. Det har varit en lång men otroligt spännande resa tillsammans, och hela PUMAfamiljen ser fram emot lanseringen, säger Rutger Hagstad, Nordic Head of Marketing PUMA. 

Inspiration till designen kommer från Kenza själv. Färgerna och motiven är vuxet ungdomliga med ett kaxigt utförande. Färgerna går i rosa, vitt och svart med blommiga detaljer som skapar en cool vårkänsla med sportig touch. Kollektionen innehåller allt från hoodies, tights till kepsar. 

– Att få designa en kollektion med ett sånt stort och coolt varumärke som PUMA är ett av de roligaste projekten jag någonsin gjort i min karriär. Jag är väldigt glad och tacksam över förtroendet från dem och ser fram emot ett fortsatt samarbete! De som följer mig vet att jag älskar kontraster och att blanda olika stilar, och det kan man se i min första kollektion med de romantiska blommorna & den rosa färgen som mixas med street- och sportswear, berättar Kenza Zouliten. 

Kollektionen släpps idag den 15 Februari 2018 på Stadium och kommer att finnas i fysiska butiker och online i Sverige, Finland och Tyskland men även i utvalda PUMA-butiker i Europa. Kolla in lookbooken nedan! Klicka HÄR för att komma till kollektionen.

 

 

Text: Louisa Strid