Ny undersökning – här är de populäraste modemärkena bland svenskarna

Ny undersökning – här är de populäraste modemärkena bland svenskarna

577 000 – så många fler Googlesökningar får H&M per månad än det näst mest Googlade svenska modemärket Gina Tricot. Även på sociala medier och jämfört med internationella modemärken utklassar H&M allt motstånd. 

Att H&M är populära är kanske ingen nyhet, med 823 000 Googlesökningar i månaden kan de titulera sig det mest Googlade svenska modemärket. Men H&M är inte bara det mest sökta svenska modemärket på Google utan har även flest följare på sociala medier – 63,1 miljoner. Andraplatsen går till Daniel Wellington med 4,239 miljoner följare och därefter COS som samlat på sig en följarskara på 1,417 miljoner.


Undersökningen är gjord av CupoNation under perioden januari 2016 - juli 2017. Klicka här för att ta del av hela undersökningen.

 

Vilka av modemärkena i diagrammet Googlar du oftast på?

 

Följande svenska modemärken har flest genomsnittliga svenska Googlesökningar per månad

 

Följande internationella modemärken har flest genomsnittliga svenska Googlesökningar per månad

 

AV: Malin Claesson