KORFU

Blue Lagoon - så fantastiskt fint!På torsdagen följde vi med på en anordnad utflykt, då vi badade i blue lagoon och snorklade i detta kristallklara hav. Besökte stranden Bella Vraka och även en grotta. På båten åt vi sedan en grekisk buffé, innan vi tog oss vidare till staden Sivota, där vi gick i land för att se staden på egen hand. Vi vandrade runt lite, men upp mot 40 grader mitt på dagen så alldeles för varmt att strosa runt - så vi köpte oss supergo kulgass och sedan hittade vi ett fint ställe att bada på. En fin stad & en jättemysig dag. Baddräkt HÄR Från den ena dagen till den andra. I fredags hyrde vi en bil, som vi åkte runt med för att se den vackra ön. Vårt första stopp blev i Kalami, där vi badade, snorklade och solade vid en hamn Andra stoppet blev i Kassiopi, där vi hittade ett "eget" litet fint badställe. Satte oss i bilen igen, och tog oss ut på de lite typiska ö-slingriga vägarna. Kraftiga svängar på smala vägar, och det sista man ville va att möta en buss. Såg upp till Tjalle som vågade köra, gäller att hålla sig lugn asså. Acharavi tog vi oss till och där för att äta lite lunch, mysig restaurang och god mat. Sen kom vi fram till resans höjdpunkt, ett ställe jag läst ska vara så fint och mycket sevärt. Norra korfu, vid sidari, finns dessa vackra klipperstensformationer. Det har bildats grunda, varma vikar med mjuk sand. På vissa ställen är berget så mjukt att man till och med kan skriva på det, men samtidigt så hårt så att man kan gå på det. Det var ett häftigt ställe. Vid en av vikarna så har det då bildats en grotta som går som en tunnel genom klippan. Det är den som kallas love chanel. Så där igenom simmade vi tillsammans, så fint och väldigt mysigt <3 Nästa stopp blev Paleokastritsa... HAN <3... och därifrån tog vi en båttur ut till denna vackra strand. Sol & bad och mycket kärlek! (Asså denna frukost!!) Finns det något bättre?  Älskar eftermiddagarna efter en heldag på stranden. Nyduschad, after sun på kroppen, salta chips och en brezzer på balkongen. Semester!Vi har verkligen haft det så bra som man bara kan, superfint hotell, jättebra mat och strålande sol. Jag är så lycklig! En kväll tog vi oss även in till Korfu stad för att strosa runt och se denna vackra gamla stan. Det var fint och vi båda shoppade solglasögon för ett mycket bra pris.Jag älskar sommar, semester - sand mellan tårna, solbrända ben, lata stranddagar, turkost vatten, gröna palmblad och kalla mojitos. Tack för mig!