Resan och framme i Las Vegas

Hej! Har nu spenderat mitt första dygn i USA och i Las Vegas. Det har varit fullt upp och svårt att hinna med att uppdatera bloggen. Imorgon åker jag till Southern Utah University och då får jag se mitt campus och min nya skola för första gången på riktigt. Sjukt nervös men taggad. Ska också träffa min rumskompis på flygplatsen då. Resan till USA gick väldigt smidigt och British Airways bjöd på bra mat och snacks och filmunderhållning hela resan så det var lätt att hålla sig okuperad. Efter vi kommit ut från securityn och border control så tog vi en taxi till Ceasars Palace! (Jag och mamma var bara tvungna!) Vi gick inte ut alls utan vi var helt slut efter att inte ha sovit på 24 h. När vi vaknade på morgonen gick vi ut och köpte frukost på hotellet och gick ut och började utforska staden. Little did we know att det skulle vara en heldag av gående. Är helt slut atm, har till och med skavsår på innelåren. Det är hela 40 grader celsius men allt har bra AC så oftast är det okej och man kan hantera det. Det första vi gjorde var att bege oss mot the Venetian och Grand Canal Shoppes. Hela gallerian är uppbyggt som i Venedig med Gondol båtar och kanaler genom gallerian. Taket dessutom såg ut som himlen. Därefter gick vi mest tills vi åt på In n Out burger som var riktigt värt hypen jag hört om de. Sedan fick vi för oss att vi kunde hantera att gå till North Premium Outlet i 40 grader i 1.5 h. Det var extremt jobbigt och bland det dummaste vi gjort någonsin men vi tog oss dit och shoppade lite på Michael Kors och lite olika ställen, Sedan åt vi middag på Cheesecake Factory och det var extremt gott det med. Rekommenderar verkligen. Väldigt mysigt och trevlig personal. Sedan tog vi buss tillbaka till Bellagio och såg fontänerna. Väldigt coolt. All in all så är Las Vegas en sjukt cool stad och-element klart sevärd dock blir det väldigt mycket efter ett tag och skulle nog inte klara att vara här mer än två dagar. Men allt jag sett hittills har varit underbart och i mindre mängder helt perfekt. Rekommenderar verkligen North eller South Premium Outlet för shopping. Långt bort men helt klart värt det pågrund av vad sjuka deals och reor det var. Väldigt värt vår dumma svettiga promenad. Lite gles uppdatering. Ville mest bara checka in och berätta lite om dagen. Morgondagen blir dessutom fullt upp så vi får se om jag uppdaterar med första intryck och så. Sjukt taggad!!!!Kramis!!!