salsaqueen

06.00 mötte jag upp en saknad Natha på Arlanda. Vi hade inte setts sen i maj och denna resa har varit planerad ett bra tag så om ni undrar hur taggade vi var så är svaret MEGAtaggade hehe.Flygresan gick suupersnabbt eftersom den till större delen babblades bort. Vi kom fram vid elva på dagen och slogs av en helt brutal värme! Det gick supersmidigt att ta sig till hotellet, bara en kvart ifrån flygplatsen så vi var så så nöjda. Och när vi kom fram så blev vi så himla positivt överraskade över hotellet. Det var PERFEKT, vi bodde mitt i smeten i Santa Catalina vilket är där ALLT finns. Vi bodde 5 minuter ifrån alla restauranger, barer och shopping. Även 10 minuter ifrån den kända katedralen. Vi hade ingenaning om att vi hade bokat så centralt och speciellt inte att vi skulle få det så bra för det priset vi betalade så det var verkligen en superbra start på resan.  Hotellet hade två pooler, en på nedre plan och sen en på taket. Utsikten var amazing!Jag tänker inte sitta och skriva i detalj om varje dag för det är jag alldeles för trött för men jag ska försöka få med det roligaste och sånt som jag vill spara i min internetdagbok hehe <3Jag och Natha har diskuterat detta tusen gånger men det är så viktigt att man är på samma plan när man reser, att man har samma vision om vad man vill göra och prio ett för båda var självklart brännan! Så större delen av resan så stekte vi på playan.  Vi hittade ett smultronställe redan andra dagen. Cappuccino hette cafét och det var så så bra. Ni ser ju på bilden, en fantastiskt syn och lika gott som det ser ut. Samma dag åkte vi även en liten bit utanför där vi bodde till Palmas längsta strand. Denna dag hyrde vi inga solstolar utan nöjde oss med handdukarna. Och såklart lite pommes för att fylla på saltet efter en heldag i solen! Vi hade haft lite otur med maten den första dagen så dag två var vi vrålhungriga och hade hittat en livlig restaurang som verkade bra och det var den! Båda tog en varsin köttbit och så beställde vi in en kanna sangria, NU var semestern igång!Efter middagen gick vi vidare till en bar som var rekommenderad men det var inget att hänga i julgranen men strax över gatan skymtade vi en bar som såg mycket roligare ut och däär började en lång och minnesvärd kväll haha. Väl där mötte vi på ett par svenskar som vi sedan hängde med hela natten, jag vet inte hur många olika barer vi var på men det jag vet är att den sista var amazing. Vi hamnade nämligen på en local spansk klubb som endast spelade spansk musik och jag var ju självklart i mitt esse med salsasteg och boodyshaking haha.. Hann nog med en och annan vals med både spanjorer och spanjorskor. Tänka sig hur bra man kan vara på salsa efter.... ett par tequilashots hahah.. Jag och Natha ramlade in 05.00 (!!?) när gjorde man det senast lixom?? Och sen väckte donnan mig 08.30 dagen därpå :))).. för då var det dags för solning!!  Denna dag åkte vi tillbaka till den lååånga stranden men nu var vi ett par kilometer bort för att lyxa till det lite. Vi hyrde solstolar och parasollen, dom vita som ni skymtar på bilden. Dock blev jag liggandes under parasollet hela dagen eftersom jag brände mig så pass mycket att jag fick värmeutslag över HELA kroppen, som typ precis har gått bort nu efter två veckor hemma i Sverige. Brutalt jobbigt var det. Men tråkigheter kan vi prata om någon annan gång. Bortsett från att sola så har vi strosat runt i staden, kollat butiker (ska åka tillbaka med en tom resväska någon gång för det var helt sinnesjukt bra shopping), ätit gott, hängt på hotellrummet och bara varit vi två <3. Spanien drabbades ju av en värmebölja precis den veckan som vi kom, dvs att temperaturen inte sjönk på kvällen. Så på kvällarna var det 36 grader varmt, vilket gjorde att man blev otroooligt seg. Plus att man inte är 18 längre och salsakvällen tog kål på mig hahah.. fyfaaan vad bakis jag var. Sista kvällen åt vi sushi på ett jättebra ställe, kommer inte ihåg namnet på det tyvärr.. Detta är en av 180 bilder som jag tog på Natha.. och hon tog lika många på mig hahaha.. skrattar för mig själv när jag tänker på hur mycket vi fotat varandra denna resa haha..Finaste iallafall <3 Bubbel och sushi! TVÅ TUMMAR UPP Sista dagen gick vi till katedralen, suuuperstor, mäktig och fin. Och sedan var det dags att åka till flygplatsen..Finns så mycket mer att skriva men jag är mitt uppe i ett flyttkaos och har jobbat järnet sen jag kom hem ifrån Palma så jag är helt slutkörd. Men ville bara avsluta med att tacka Natha för en helt underbar resa. Jag är så glad att vi äntligen kom iväg på en girlstrip bara hon och jag. Mina fina fina Natha <3