Schweiz

Det blev en kort men ack så intensiva dagar i Schweiz. Jag var så redo att dels åka dit då jag aldrig varit där och dels för att träffa Medtronic och alla de andra influencer som jag träffar alldeles för sällan! Började i torsdags med att packa och möta solen precis innan jag tog bussen mot Arlanda Då min resa dit var uppdelad, första flyget till Munchen för byte, köpte jag med mig lunch då jag vet att det alltid brukar serveras någon form av bröd-liknande mat. Och rätt som jag hade var kosten som erbjöds, mackor... Jag landade i Geneve vid 16 tiden och väntade in de andra på flygplatsen. Det blev förseningar och ett roddande av vår skjuts som skulle köra oss till Luisanne. Väl framme på hotellet var vi redan sena till middagen och jag han enbart slänga av mig all packning samt byta till skjorta!   Middagen var bokad på en super-mysig restaurang som heter Le Chalet Suisse. Doften när vi kom in var OST! haha! Här är gänget samlade! Då det beställdes in ost-fondue fick jag äran att äta "kött" fondue som var väldigt smarrig. Och till det ett lokalt Schweitstiskt vin. Mums! Efter middagen var alla trötta och det var minst jag också. Dock hittade jag inte till mitt hotellrum och tog därför ett glas vin med Rob Howe som rest ända från Texas. Jösses vilken härlig människa. Första kontakten med honom var när jag bjöd in mig själv till hans podcast, DiabeticDoingThings. Tänk att diabetes kopplar ihop oss personer. Det är helt fantastiskt. Det blev snabbt fredag efter ytterst få timmars sömn och vid halv 9 åkte vi till Medtronic's Headoffice. Mäktigt. Det är väldigt härligt att jag har kommit så nära ett företag och det är så fint att jag har en så pass nära kontakt med dom. Förmiddagen bestod av att bli introducerade till MM 670 g och prata kring pumpen. Det flödade av frågor och diskussioner kring denna. Det blev då mycket intressant att inta första parkett inför Live-stream med Rob Howe! Såg ni? Det tar på krafterna, haha! Här var jag så himla trött... Det var inte en lugn stund! Precis innan vi blev upphämtade av vår skjuts tillbaka mot flygplatsen. Försökte dra ut det sista ur alla och blev även inbjuden till Rob's nya projekt som ska bli spännande! Väl på flygplatsen hade jag några timmar att döda och då mitt första flyg blev försenat bestämde jag mig för att ta ett glas vin, titta på alla människor och njuta. För det var ju ändå fredagskväll! Sen vet ni resten om att natten spenderades på Frankfurts flyghotell då jag missade sista planet hem till Sverige. Men tur i oturen så träffade jag helt fantastiska personer och det gav mig ännu mer styrka i att se vikten av att jobba med något som jag faktiskt brinner för. Dessa dagar har varit så härliga och riktigt givande. Jag är tacksam över att jag får chansen och möjligheten till att vara med och bidra med min kunskap kring diabetes och dra i viktiga frågor. Det brinner jag för!/Diabeteskvinnan