London 2019 - Här bor vi + några andra fina hotell!

I februari 2019 fick vi möjligheten att upptäcka London med nya ögon! Reste dit tidigt fred morgon och hem sent sönd kväll så fick 3 hela dagar att se oss omkring och njuta av vårt underbara hotell: Rubens at the Palace. Med bra och bekväma skor tog vi oss sedan runt i denna härliga stad som mitt i februari bjöd oss på sitt bästa vårväder! Detta fantastiska boutiquehotell har utsikt över Buckingham Palace och dess stallängor. Det lyxiga hotellet Rubens ligger bara en kort promenad från tåg-, tunnelbane- och busstationen Victoria samt i närheten av Victoria Palace Theatre och Victoria Apollo Theatre. Westminster, Green Park och Shaftesbury Avenue ligger även de inom gångavstånd. Vårt rum gick inte av för hackor! En härlig suite med utsikt mot Buckingham palace baksida. Utsikt från vårt rum Stiliga gossar! Man bor kungligt på detta hotell! Varma röd toner och klädda väggar överallt. På hotellet finns Leopard bar, som är en champagnebar, där det ofta spelas live musik ex jazz. Gillar mattan! En av kvällarna stannade vi och lyssnade på jazz och tog ett glas champagne! Vi passade på att äta lunch på hotellet den första dagen innan vi begav oss ut på Londons gator. Johnni sa att det bara var en lätt lunch vi skulle få, men det visade sig att det var mycket mer än så! Fantastisk gott! Innan maten mumsade jag i mig en förrätt som bestod av buffelmozzarella! Nybakat bröd med smaksatt smör och sallad slank också ner. Jag tog fisk, gillar nätet på citronen så att man ej får kärnor i maten! Johnni slog till på kött, och det måste jag säga som ej är en stor köttätare att detta var något av det godaste jag ätit. Efterrätten var den krämigaste pannacottan jag smakat, ever! Avslutade med lite sött. Over and out :) Frukosten är ju ett kapitel för sig! Vi visste ej riktigt hur det fungerade här. Vi blev visade till bordet och sedan kom de in med te/kaffe och toast. Efter det fick vi beställa frukost ur en meny. Där fanns ju en massa gott så ville smaka lite av varje, scrambled eggs, pannkakor etc. När jag hade beställt 3 rätter skakade servitören på huvudet och sa att det kommer jag aldrig att orka äta! Så vi fick börja om......det slutade med en avokadomacka och pannkakor att dela med Johnni. Juice, yoggi och frukt fick man själv gå upp och plocka som på en vanlig frukostbuffé En av kvällarna åt vi på den indiska restaurangen på hotellet! Till förrätt kom det in lamm, vilken kan vara lite svårt om det ej är bra tillagat. Vill ej ha lamm som smakar lovikkavante!  Maten var väldigt bra och snudd på godare än den indiska maten jag ätit i Indien! Kocken kom ut och fick sitt beröm av oss vid bordet! Vi ville såklart se fler hotell än detta vi bodde på så besökte även: The Grosvenor hotel Ligger väldigt bra i centrala London. 4-stjärniga The Grosvenor Hotel erbjuder komfort och bekvämlighet vare sig du är på affärs- eller nöjesresa i London. Med ett komplett utbud av bekvämligheter kommer hotellets gäster tycka att vistelsen är komfortabel. The Grosvenor Hotell beläget 1,7 km från Victoria Embankment erbjuder sina gäster inomhusbassäng och gemensam lounge. Det här klassiska hotellet renoverades 2012 och erbjuder boende i en 7-våningars viktoriansk byggnad. Detta boende ligger i Londons Hammersmith och Fulham distrikt inte långt ifrån Westminster . Boendet är beläget i närheten av nattklubbar, restauranger och barer samt Next, som är ca 25 minuters promenad bort.Hotellet är också nära Royal Mews samt katedralen, museer och slottet.En 10 minuters promenad från järnvägsstationen Victoria. Hotellet ligger ca 20 minuters bilresa från London City flygplatsen. En morgon tog vi en långpromenad över Chelsea Bridge för att besöka Pestana Chelsea Bridge Spa hotel Vilken härlig utsikt över kanalen vi fick! Kunde tydligt se tidvattnet och hur lågt det var på morgonen för att sedan på eftermiddagen fyllas på med vatten igen. Det 4-stjärniga Pestana Chelsea Bridge har utsikt över Battersea Park, och erbjuder eleganta rum, ett spa och en pool. Det finns 2 järnvägsstationer bara 10 minuters promenad bort.  Chelsea Bridge är flaggskeppet i Pestana Hotels Group. Hotellet ligger precis vid Battersea Park, och till butikerna på Sloane Square är det bara en 15-minuterspromenad. Finns en vip lounge med förfriskningar. Spabad.