NÅGRA DAGAR FRÅN MIN SOMMAR

MidsommaraftonAtt vi hade en rekord varm sommar som började redan i maj så hade vi ett undantag, midsommarafton. Varför?? Började dagen i klänning men avslutade kvällen i vinterjacka,hahah så standard! Den 13 juli gick jag på semester! Invigde semestern med en grillkväll vid en sjö som ligger bakom min brors hus. Grillade korv och badade, dom andra fick en jätte bra ide att simma till andra sidan av sjön. Dom som känner mig vet att jag alltid faller för grupp tryck så jag följde efter, ett tips från coachen simma inte över en sjö när du är sjukt otränad!! Herregud trodde jag skulle drunkna efter halvvägen....  Dagen efter var det dags att ta bilen upp till Stockholm med Erik och några kompisar för att se Ed Sheeran!!!!!!Köpte biljetterna förra sommaren så blev en ganska lång väntan. Kom upp till Stockholm på förmiddagen, åkte först hem till Eriks brors lägenhet och lämnade våra grejer och fixade till oss. När alla var klara tog vi tunnelbanan in till Mall of Scandinavia, spenderade några timmar där inne innan det var dags för att gå över till FriendsArena. Var två förband innan han äntligen drog igång. Shit vilken konsert var verkligen värt all väntan och jag hade en sjukt rolig kväll! 16 JuliTog Jag, Erik, Hampe och kusinerna båten ut till några klippor i Ågelsjön. Så härlig dag, första dagen på sommaren som jag badade flera gånger på en dag! Mycket hundmys har det blivit den här sommaren, såååå gosigt. 22 JuliDrog vi till Boda Borg, så ont jag hade efter den här dagen och så många blåmärken. Men det var det värt det för mitt lag vann!!! Har haft många härliga dagar på familjens landställe, vi har verkligen passat på att vara där när sommaren har varit så varm och lång! 26 JuliTog Jag, Erik, Hampe, Hanna, Mamma & Pappa två bilar ner till Danmark för att kolla på Aiks borta match, tyvärr förlora dom men hade en sjukt härlig dag. Efter matchen åkte vi till ett Scandic hotell vi hade bokat, sov där en natt innan vi packade in i bilarna igen och drog vidare neråt mot Tyskland.  På färjan mellan Danmark & Tyskland. Så fint hotell! Den här resan var verkligen spontan, vi hade bara det i Danmark bokat men ingenting nere i Tyskland, så på vägen ner medans vi stod och laddade pappas bil så bokade vi ett hotell i en stad som hette Liepen. Eller stad och stad var en liten by ;) Kom fram till hotellet på eftermiddagen den 27:e, möttes av en person i reception som kunde väldigt lite engelska, men vi tänkte att det här funkar ju. Fick tre stycken jätte fina rum, finns en bild på mitt och Eriks rum ovanför. Stod även att dom hade pool, så direkt efter att vi hade checkat in så gick vi ner dit. Vi förväntade oss en liten pool i källaren som det hade varit på Scandic dagen innan. Men jäklar vad förvånande vi blev när vi kom ner. Dom hade en jätte stor inomhus pool, en liten mindre som man kunde simma in i som var som en liten bio med tv på väggen, en annan som man kunde gå i och simma ut till en pool som fanns utomhus. Dom hade inte bara flera olika pooler. utan även olika sorters bastu. Hann inte ens kolla hur många olika dom hade men såg, en vanlig bastu, mint bastu, ångbastu, örtbastu. Det sjukaste av allt var allt allt detta ingick när man bodde där!! Så som ni kanske kan förstå så hade vi det riktigt härligt där, dock blev det lite stressigt till middagen eftersom vi ville bada så länge som möjligt. Men vi hann innan dom stängde restaurangen, men chocken när vi kommer dit och ingen och då menar jag ingen där kunde ett ord engelska. Dom kunde liksom inte ens säga hej.... Men vi alla fick jätte god mat och vi lyckades till och med få in glutenfrimat till mig ( fick inte ont i magen heller). Tack gud för översättnings appar och att Hanna var med, hon var den ända av oss som kom ihåg någonting från tyska lektionerna i skolan...hahaha!! Morgonen efter var det utcheckning vid elva men hann så klart med att bada lite på morgonen igen:)  Nästa stopp på resan bestämde vi skulle bli en strand i Binz tror jag det hette, var en jätte fin strand. Men jäklar vad vi började skratta när vi kom dit, alla var verkligen nakna på stranden, så alla bara kolla på varandra och sa i mun på varnadra: Här kan vi ju inte vara...hahaha. Men någon av oss såg att längre bort såg det ut som folk hade badkläder på sig så vi började gå längst strandpromenaden dit. Och det stämde längre bort fanns det personer med kläder men var även några utan. Så vi satt där på stranden och små fnissade som små barn.  Den här resan kommer jag sent glömma, jäklar vad roligt vi hade. Länge sedan jag skrattade så mycket! Efter en hel dag på stranden var det dags att åka vidare igen, efter många timmar i bilen och körning på Autobahn, japp nu kan jag bocka av det! (Dock trodde jag det skulle var mycket coolare, men jag slog mitt rekord i hastighet där iallafall,yeeeaah) Så kom vi äntligen fram till hotellet vi skulle sova på. Tyvärr var det väldigt fullbokat runt där vi ville bo och eftersom vi skulle ta färjan på förmiddagen dagen efter så ville vi inte bo allt för långt därifrån. Men shit vilket hotell vi kom fram till, kändes som man gick in i en gammal skräckfilm. Dom kan inte ha renoverat det där hotellet sedan dom byggde det. Var verkligen kontrast från hotellet vi kom ifrån, Var tur att jag inte skulle sova där själv om vi säger så;)  Morgonen efter var denna resa tyvärr slut, så det var bara att hoppa in i bilarna och börja den långa resan hem igen. Har aldrig varit på en sån här lång roadtrip förut, men det var verkligen överförväntan. Så hoppas verkligen vi gör om det någon gång!