The adventure lives on!

Vårat äventyr fortsätter och det känns som om det aldrig någonsin kommer finnas ett slut på allt det här roliga jag fått vara med om!:) jag vet inte ens vart jag ska börja!! Våran absolut sista dag i Miami avslutades helt perfekt!❤ det är så mycket jag varit med om så det skulle bli en hel bok om jag skulle skriva allt! Men våran sista dag var som tagen ur en romantisk film!❤❤❤ Vi åt en mys lunch på en restaurang nere vid stranden i South beach, vi badade i Atlanten i stora vågor och efter det satt vi och myste på ett café en stund & bara kollade på alla olika människor som gick förbi❤ sen hyrde vi en varsin cykel och cyklade på hela strand promenaden hem tillsammans och avslutade med att sätta oss på stranden, äta en varsin donut & kolla på när människor vindsurfare framför oss❤ jag blir helt inslukad i alla känslor som kommer av alla häftiga ,spännande, utmanande  & mysiga upplevelser jag är med om! Ibland blir det nästan svårt att ens förstå själv!  -Vi vaknade på en mysig födelsedags morgon den 21 oktober med spänning i magen om vart vårat nästa äventyr skulle ta oss:) Vi tog våra packade väskor och checkade ut från våran första destination som vart över alla förväntningar! Helt perfekt, lite smått brända i huden men så lyckliga! -En sista liten kort promenad på Miamis vackra gator, tog vi oss till gatan där vi gick på bussen ner till 4300 collins avenue och hämtade ut en jätte fin vit nästan ljust sandfärgad liten bil och började våran resa, med Henkan bakom ratten och jag med kartan så började vi resan mot Orlando och nya upplevelser!:)  -Nästan 4 timmar tog bilresan och tänk att vi aldrig någonsin under dom 4a timmarna var det minsta uttråkade, det fanns så mycket att se & fantisera om, vad kommer vi komma fram till, hur kommer hotellet se ut? Hur ser staden ut? Vi har alltid så mycket att prata om❤😊 Vi tog även en avstickare till West palm beach som ligger på en kust där vi möttes av det stora havet med stora vågor och fina maffiga villor! Dessutom har jag fått stanna & köpa lemonad av två små tjejer efter vägen vid ett jätte fint vitt hus som sålde för dom utsatta i Haiti❤ super mysig bilfärd med andra ord❤😊 -Vi kommer fram till ett typiskt "väghotell" som heter Red Lion på eftermiddagen, ett stort stort hotell med två våningar, röda dörrar och spegelfönster överallt:) Två gigantiska sängar stod inne på rummet, lite burrigt, halv mörkt stort rum men ändå väldigt väldigt mysigt! Utanför hotellet var det inhängnat av ett litet vild stängsel, Vi hamnade allra längst bort på baksidan av hotellet o jag tror aldrig någon kommer att kunna förstå hur spännande jag tyckte det var att veta att bakom det där stängslet lever det faktiskt vilda aligatorer och stora ormar och annat så där lite halvt jätte läskigt😊 Min födelsedag kunde inte blivit bättre!!❤ Och alla fina fina medelanden jag fick under min dag gjorde mej extra varm och lycklig i hjärtat❤❤❤ -Våran andra dag i Orlando kommer jag ALDRIG någonsin att kunna glömma bort! Jag var så fylld av konstant lycka! Glädje, spänning, fantasi, skratt o allt annat lyckligt man kan känna! På samma gång!😊 Dag 1 av 2 på Universal studios var kommen och vi gick in utan speciellt mycket förväntningar. Men så fort vi klev in i denna underbara värld! Ojojoj! Jag vet inte ens vart jag ska börja eller hur jag ska kunna förklara allt det vi fick uppleva där!❤   Ibland känns det som om jag och henkan är i en lycklig romantisk komedi med en släng av spänning i😀Och i den här gigantiska parken! Där allt var så himla magiskt & verkligt! Som att gå in i en animerad film på vissa ställen, eller kliva in  Hollywood taget ur en äldre film eller att få besöka Hogwarts skolan och vara där inne där allt ser exakt ut som i filmen! En värld med konstant lycka & glädje!😊Tänkt dej när du tittat på en spännande film som Harry Potter och ibland tänker man på hur det skulle vara att vara med i filmen, i den tiden och allt dom gör, flyga på en kvast o slåss mot "du vet vem"😉 Nu har det blivit en verklighet för oss!😊 Allså häftigare attraktioner tror jag är svårt att finna och jag kommer aldrig kunna förklara va häftiga 3D karuseller det var!!😊❤ det var jätte mycket människor i parken men ändå var den längsta kö tiden 40 min,kan kännas långt om man står i kö till typ balder på liseberg men även att stå i kö här var helt fantastiskt! I varje kö hade dom utformat allt efter det specifika temat och redan där börjades fantasin flöda iväg om vad som väntade oss när vi kom fram😊 Efter ca 10 timmar i parken så hade det blivit mörkt och vi bestämde oss för att börja gå mot parkerings huset för att ta bilen hem men vi gick förbi ingången till parken och ser att människor är på väg in även fast parken skulle vara stängd! Vi kollar in och ser en stor skylt om Universal halloween night! Just den här kvällen!!😀för att tillägga så är Usa helt tokiga i halloween, nästan så det går lite över styr😀😅 Vi kollar på varandra och tvekar inte en sekund om att köpa biljetter istället och går in i en helt annan ny värld utan att veta vad som väntar! Den här dagen och kvällen mötte jag några av mina absolut största rädslor!! människor ÖVERALLT, trånga köer, skräckfilmer jag är livrädd för & skräckhus! men vi klarade det!! Jag klarade det!!!😀❤ och jag är så stolt över mej själv att jag verkligen kunde tillåta mej själv att ha så himla roligt oavsett allt läskigt omkring!❤Har du gått spökhuset på liseberg så är det en fis i rymden gemfört med vad läskigt detta var!!😀 9 super stora spökhus fanns det utspridda i den gigantiska parken, vi gick 6 av dom, hela kön gick på rad igenom en hel hög av skrämmande saker! Saw filmen var i en byggnad, american horror story en annan..människor precis överallt, människor som var utklädda till det mest läskiga du kan tänka dej som sprang runt överallt i parken och skrämde livet ur folk😀 vilket var super läksigt men såååå spännande! och så roligt, läskigt, skrämmande & lyckligt på samma gång!!!😀   Henkans pappa hade tipsat oss om en cool surf outlet på Cocoa beach som man fick ta bilen ungefär 1 timma ifrån vårat hotell på kusten😊 vi åkte dit, kände på havet och såg massor med stora vågor & surfare:) tyvärr kändes det som en väldigt ledsam stad, som att det varit väldigt mycket liv där förut men nu va det nästan helt tomma gator 😐 men det var super värt att åka dit också:)På vägen hem så åkte vi förbi Kennedy space center och kollade på raketerna utifrån:)  Igår var sista dagen i Orlando och vi tog våran hyr bil till Orlando international airport för att ta flyget mot.....New York😀 Efter kortare flygning på ca 1,5 timmar i ett litet fullsatt plan med lite smått turbolens här och var så landade vi på JFK airport och letade upp en tunnelbana som tog oss till Pennstation!Vi gick upp ur tunnelbanan och möttes av dom största husen jag någonsin sett, hus överallt på varenda meter nästan, taxibilar, tutande bilar & alldeles galet med folk överallt! Vårat hotell ligger exakt mitt emot Madison squer garden! Ett stort maffigt hotell som heter Pennsylvania med stora pelare i lobbyn, långa köer till receptionen och som utanför, folk överallt! Efter ungefär 30 min i kö till incheckningen så kom vi upp till vårat rum på 8 de våningen! Långa korridorer med massor av rum och Vi möts av en Grön orginaldörr från 1919, öppnar rummet och möts av något så tomt...En säng mitt i rummet med en röd siden filt på, en tv på en bänk och ett litet skrivbord och en ruggig mörk heltäckningsmatta..inga tavlor på väggarna eller handdukar i badrummet och just när jag kom in där fick jag en liten mental break down för oavsett vad enormt lycklig,glad och hur roligt jag än har så blir det ibland lite mycket i huvudet av alla människor och alla  intryck så hjärnan behövde starta om sig lite tror jag, släppa några tårar & bara ta några djupa andetag! MEN efter några minuter av kramades med mitt livs trygghet så kändes allt bättre och vi började piffa upp rummet lite så det kändes mycket mer hemtrevligt och inte alls tomt längre❤ På kvällningen tog vi en lång promenad igenom gator, folk och kvarter och tog våran allra första New york drink med ett litet tilltugg på en mexikansk krog🍸❤ Sen vi startade våran resa har vi gått över 200.000 steg vilket motsvarar ungefär 14.5 mil och mer ska det bli💃 Tänk att jag fått vara med om allt detta och vi har nästan 3 hela veckor kvar!😀 Vilken dröm detta är, Tänk att vi kan få ha så här roligt tillsammans!!!❤❤❤ Nu fortsätter massa nya spännande upplevelser och utmaningar och jag är helt säker på att det också kommer att vara det roligaste jag någonsin kommer vara med om som precis allt annat jag upplevt!❤ Och vet du en till underbar sak som hände den 22/10?😀 vi har fått en liten bebis i familjen❤ Henkan har blivit Farbror till en alldels magisk liten kille❤❤  Ta hand om dej❤ // Ellinor