Familjesemester på Gotland

Jag och Minou åkte färjan över tillsammans med pappa och Agneta, resan gick bra och Minou sov mestadels. När vi kom fram handlade vi mat och checkade in i stugan, sedan gjorde vi en tidig middag och åkte och kollade på Richards sista hockeymatch för dagen.  Andra dagen var vi i Visby på förmiddagen, promenerade runt och åt lunch. På eftermiddagen åkte vi till en Skördefestival som var en stor överraskning, det var så himla stort där, massor med folk och en massa olika saker att titta på och göra, dessutom fick vi fantastiskt väder. Senare var på ännu en hockeymatch och avslutade kvällen med en mycket god middag tillsammans på Munkkällaren.  Nästa dag åkte vi till Fårö, vi tittad epå några Raukar och åt Creps, men denna dagen var vädret katastrof. Regnet öste ner konstant och det blåste rejält, så vi blev inte långvariga på fårö och fick väl egentligen inte se det fina av ön. Vi myste sedan i stugan med god mat, spel och mys med Minou.  Den här dagen åkte vi in till Visby igen på förmiddagen, vi åt den bästa pizzan jag någonsin ätit och sedan skjutsade vi pappa och Agneta till flyget. Jag och Richard tog en promenad igenom Visby och genom botaniska trädgården bl.a. På eftermiddagen köpte vi med oss jordgubbar och åkte till stugan, där spelade vi minigolf, promenerade längst havet, lagade god middag och myste en massor.  Den här dagen blev en riktig utflyktsdag, vi åkte till den Blå lagunen, till Bläse och Högklint. Alla ställen var så fina och häftiga på sitt sätt och jag är väldigt nöjd att vi besökte alla platser, kan tänka mig att det är ännu mer magiskt på sommaren, men vi hade en fantastisk dag. Kvällen avslutade vi sen på Pinchos inne i Visby och även det var riktigt mysigt.  Sista dagen var det också dags för lite utflykter innan det var dags att ta färjan hem. Vi åkte till Roma och Roma klosterruin och sedan vidare till Ljugarn, i Ljugarn tog vi en jättefin promenad längst strandpromenaden och kikade på lite Raukar. Vi köpte lunch som vi åt i bilen precis vid havet samtidigt som vi lyssnade på podd. Även dessa två st'llen var helt magiska, Ljugarn vill jag definitivt åka tillbaka till någon sommar, tror det är ett riktigt paradis där både med fina stränder, mysiga restauranger/ cafeer och promenadstråk längst havet.  Vid 17-tiden tog vi färjan hem, vi alla var trötta och började med en liten powernap haha. Sedan var vi hungriga och åt riktigt god mat faktisk, är så nöjd med den här lilla familjesemester, det var så mysiga dagar och en härlig blandning av allt. Även om jag och Richard har varit lediga mycket tillsammans blir det helt annorlunda när man kommer hemifrån och alla måste försvinner. Vi hade dessutom väldigt tur med vädret, så jag är helnöjd!