Semester del 1

Vi började semestern i Karlsborg och på Idas brygga. Vi var framme vid 15-tiden och checkade in på hotellet, bytte om och gick och köpte glass. Sen tog vi en promenad längst vattnet och in på campingen, när vi konstaterade att det skulle bli dåligt väder dagen efter vände vi tillbaka till hotellet för att hämta badkläder. Så det blev ett litet kvällsbad för Minou och lite mys på stranden en stund, innan vi gick tillbaka och på vägen köpte vi en korv som Minou fick äta på rummet. Sen gjorde vi oss i ordning och gick över till en restaurang i närhet  där jag och Richard åt middag, sen blev det en promenad så Minou somnade i vagnen och minigolf för oss.  Vi skulle ha spenderat även nästa dag i Karlsborg men pga dåligt väder och missnöje med hotellet rullade vi ner mot Skåne en dag tidigare. Vi tog det lugnt på vägen ner och spenderade sen någon timme på emporia innan vi åkte till min kusin och Minous syssling i Malmö. Väl framme blev det lek för tjejerna, middag och ett bad tillsammans, hur söta är de inte?  Nästa dag åkte tjejerna in till Malmö och killarna var kvar hemma och snickrade altan. Tjejerna fick leka i en lekpark och sen träffade vi även vår andra kusin och hans familj, de fick en liten son i slutet på juni, så det var väldigt roligt att få se dem. Det blev såklart en falafel-lunch också och på eftermiddagen hängde vi bara hemma.  Nästa dag hade killarna lite kvar att göra på altanen så de fick syssla med det. Vi tjejer bestämde oss för att ta en promenad upp till några hästar i närheten, men när vi kom dit var jag och Christine överens om att det kändes tråkigt att vända, så vi hamnade på ett riktigt äventyr och var hemma igen först 1,5 timme senare haha. Vi gick längst åkrarna men kom ju liksom aldrig över och vi hade dessutom en varsin sulky att köra i en väldigt ojämn terräng, det var inte det lättaste och vi var helt slut när vi kom hem igen. Men vi hade det roligt, fick se fantastiskt mycket fint och hittat lite roligt längst vägen. Även om det inte var det vi hade tänkt oss så är den förmiddagen ett av mina främsta minnen från den här sommaren. Efter lite lunch styrde vi bilen mot andra sidan av Skåne, mot  Åhus närmare bestämt. Men vi tog en omväg på vägen dit och åkte förbi kiviks musteri, där fikade vi och handlade en massa gott att dricka. Kivik var verkligen häftigt och roligt att se, hade jag haft möjlighet hade jag velat spendera mer tid där.