Vecka 2 - tur till Romsdalen

Andra skolveckan har nu passerat och det var en helt underbar vecka. Veckan började med att vi i måndags gick en tur i närområdet med hela skolan och grillade korv, riktigt mysigt! På eftermiddagen bestämde jag och några kompisar att springa upp på det högsta fjället i närområdet, vi tog bilen och sprang från bommen hela vägen upp på toppen, 50 minuter av enbart uppförsbacke.  På tisdagen var jag på skatteverket för att byta adress till Norge samt få ett norskt personnummer. Jag hann även med lite shopping och en klassisk shopping-fika innan det var dags att åka tillbaka till skolan. Efter tisdagens middag var det dags åka iväg på vår första tur tillsammans. Vi åkte till Romsdalen där vi har vandrat, klättrat via Ferrata och även sovit under bar himmel. Det var en helt underbar tur då vi hade tur med vädret och även övernattade på fantastiska platser.  Vi började vår tur med att gå en kort bit från bussen för att sova nedanför romdalshornet, som är en riktig häftig topp. Vi grillade korv för att sedan gå och lägga oss under bar himmel. På onsdagen gick vi en känd vandringsled om heter romsdalseggen, som var helt otroligt fin, med fin utsikt hela vägen. Vi övernattade precis ovanför den typiska turistattraktionen trollstigen - en otroligt häftig väg som är byggd uppför en sluttning. På torsdagen klättrade vi Via Ferrata, vilket är en sorts klättring men där man får hjälp av metalltrappsteg som de har satt fast i bergsväggen.  Vi återvände hem till Høgtun efter en lugn morgon på fredagen, och sedan hade jag en lugn och skön helg tillsammans med alla andra elever! Stickad tröja Sundve Knit