ÖVER NORDSJÖN

Tillbaka!! Eller jag kom tillbaka hem igår men var helt slut så jag åt middag och hamnade sen i soffan framför en film. Trodde inte att jag skulle vara så trött men när jag väl kom hem till ett tomt hus och kunde slappna av så säckade jag ihop. Tog en efterlängtad dusch också såklart haha ;-)Det har alltså varit min familj plus mina tre kusiner; Albin, Oscar och Jonatan samt min farbror Mårten (som har köpt båten). Vi har varit med på seglingen från Orkneyöarna till Göteborg, en segling som tog drygt 72 timmar. Resan började inte som planerat då vi (jag, Simon och Jonatan) skulle möta upp resten av gänget (som påbörjat seglingen tidigare) på Shetlandsöarna men ett oväder var påväg så de kunde inte segla dit för att möta oss. Det här fick vi veta dagen innan så vi satt här hemma, ganska stressade, och försökte lista ut hur vi skulle kunna ta oss till Orkneyöarna istället. Vi kollade på olika flyg hit och dit men kom fram till att bästa lösningen var att ta de flyg som vi hade, för att sen sova en natt på Shetlandsöarna innan vi kunde ta en färja till Orkneyöarna dagen därpå. Så det löste sig. Sen hade vi såklart blivit bokade på fel flyg till Shetlandsöarna men även det gick att lösa så allt blev bra tillslut. Vi sov två nätter på Orkneyöarna, en gullig liten stad, innan vi åkte iväg mot Sverige. Seglingen gick väldigt bra och det gungar fortfarande lite för mig haha! Jag har haft superkul också, skrattat massor. Men det gör man alltid med Simon och kusinerna ;-) Det har varit kallt, såklart, men vi har ändå haft ganska fint väder med en del sol. Utöver bra väder fick vi även en delfinshow på två timmar så jag är väldigt nöjd! Herregud, klockan är snart 14 och jag sitter kvar i min pyjamas... Sov tio timmar inatt vilket var behövligt men nu är det dags att rycka upp sig. kram