HELSINGBORG

Helgen spenderades i Helsingborg tillsammans med Simon, Filip & Amanda och vad roligt vi hade! Det är verkligen så kul att åka iväg tillsammans med nära vänner.  Vi åkte på lördagsmorgonen till Helsingborg så vi var redan där halv elva på förmiddagen och vi hade sådan tur att rummen redan var färdigstädade så det gick att checka in på hotellet med en gång. Vi bodde på Elit Hotel Plaza Marina och jag tyckte det var toppen. Fräscht, god mat och stilrent.  Titta så fin utsikt från rummet.. Efter vi lämnat all packning och gjort oss redo, tog vi färjan över till Helsingör. Vi bodde intill där färjan avgick och själva båtturen tog inte mer än 10 minuter, så var väldigt smidigt.  Väl i Helsingör gick vi lite i affärer, käkade lunch och kikade runt. Vi var nog inte där mer än två/tre timmar men skulle nog ändå säga att Helsingör var lite överreklamerat, fanns inte såå mycket att göra där eller titta på. Men det är nog mysigare där på sommaren med alla uteserveringar. Efter trippen till Helsingör hann vi med en snabbtur på stan i Helsingborg. Affärerna hade börjat stänga men några hann vi med att gå in i och även att fika med lite bulle och te (favoritfikat).  Bland det roligaste var ändå att åka elsparkcykel haha. Vi hyrde alla fyra sådana och körde omkring i stan. Men fasen vad fort de gick, det gick lätt att komma uppåt i 20 km. Lite farligt egentligen med tanke på att man inte har skydd på sig, men vi undankom helskinnade iallafall. Är ganska smidigt transportmedel och även lite roligare än att gå eller cykla haha. Efter vår lilla utflykt med sparkcyklarna parkerade vi dem vid Olearys och spelade en omgång med shuffleboard, innan vi gick mot Bishop Arms för middag. Påväg till restaurangen hade även solen hunnit gå ner och det blev ett sådant fint sken.  Innan vi drog oss hemåt på söndagen stannade vi till på köpcentrumet Väla och shoppade lite. Köpte faktiskt inget till mig själv men lyckades hitta lite presenter.  Det var hela vår helg i Helsingborg & det har verkligen varit så rolig och härligt!Medans jag är här inne och skriver tänkte jag även passa på att visa vilken fin present Gentiana och Luan kom med när jag var sjuk hemma förra veckan, hur gulligt! Fick även hem mitt paket från Sephora som jag beställt ögonbrynsgel och penna från. Älskar benefit märket. Fick även hem tester på läppstift, kul att testa lite olika.  Nu blev det ett himla långt inlägg men var mycket att uppdatera om. Hoppas ni får en resterande bra vecka!