Dagens lucka 22 - Hur firar jag min julafton?

Godmorgon på er!  Nu är det bara 2 dagar kvar tills julaftonI dagens lucka så lyder rubriken '' Hur firar jag min julafton ''  Idag är det den 22 december och julafton är bara runt hörnet! bara 2 dagar kvar! Alltså jag älskar verkligen julen då den är så himla mysig! speciellt om det är snö ute! det höjer julkänslan till max!  I vår familj så firar vi julafton genom att låta varandra sova ut, sedan lagar mamma lite julfrukost det vill säga steker, prinskorv, köttbullar och kokar lite ägg samt skär upp julskinka samt bröd. HAHA och eftersom jag verken äter ägg eller julskinka så blir det bara köttbullar och prinskorv och bröd för min del.  Sedan så sätter vi oss tillsammans framför teven och kollar på lite film och äter. Därefter sätter sig någon av oss 3 läser upp paketen och delar ut dem. Sedan öppnar vi alla julklappar samtidigt.  Efter det så brukar vi säga tack till varandra och det är verkligen viktigt för att visa den uppskattningen och respekten till varandra! För på Julen ska man vara extra snäll! Men efter det sätter vi oss och kollar på ännu mer film och bara umgås.  Sedan brukar det väl bli någon jullunch.  Vid 15.00 kollar vi på kalle anka. Sedan brukar vi gå upp till mormor och morfar där resten av släkten också är ( Detta brukar vara olika, det beror på om dem flesta jobbar eller inte annars brukar vi gå upp till dem dagen efter det vill säga den 25).  Så äter vi middag tillsammans och sedan umgås vi i någon timme innan vi börjar dela ut julklappar. Även där väntar vi tills alla paket är utdelade innan vi öppnar dem och sedan säger vi tack. HAHA en rolig sak som vi ALLTID säger VARJE julafton den senaste tiden är att vi köper för mycket julklappar och att vi borde köra julklappsspelet istället. Tror ni det händer? HAHA nej! det blir så varje år igen. För att ingen tar upp det och folk i vår släkt börjar köpa julklappar redan på sommaren. Efter det  brukar vi umgås lite till i någon timme innan vi beger oss hem och fortsätter mysa hemma med lite godis och film.  Väldigt enkel jul helt enkelt. Så mycket umgås, paket öppning, mat och godis under den dagen!Vilket jag tycker är bra för vem pallar stressa under julen? INTE JAG iallafall.  HUR BRUKAR NI FIRA ERAN JULAFTON? Hoppas ni har en trevlig dag och så hörs vi i kvällens inlägg