dagens lucka 23 - Har du några nyårsmål än?

Godmorgon på er! NU ÄR DET BARA 1 DAG KVAR TILL JULAFTONdagens lucka är här igen för 23 gången och dagens lucka lyder '' Har du några nyårsmål än? '' Ja det har jag faktiskt! De är ju inte långt kvar på detta året så det är klart att jag redan funderat på lite nyårs mål inför 2019. Bland annat så är det att jag ska bli mer hälsosam vilket jag har som nyårsmål varje år. De behöver absolut inte handla om att gå ner i vikt eller inte, utan med mer hälsosam menar ja att jag ska sluta med dåliga vanor som jag har. till exempel att inte röra mig så mycket, så kan jag liksom gå ut och gå någon promenad då och då.. Sedan har vi även mitt sockerberoende som jag också vill trappa ner. Nu äter jag godis varje dag. Får jag inte socker får jag liksom ont i huvudet, så det vill jag trappa ner att jag äter lite. Till exempel att jag börjar med att vara borta ifrån det 1 dag av 7, sedan 2 dagar av 7 tills jag är nere på kanske 4 dagar av 7 eller något liknade. Sedan har jag även saker jag vill uppnå med mina sociala medier, bland annat att min blogg, YouTube kanal och Instagram ska växa mer. Sedan vill jag även lyckas att skaffa ett jobb, så jag kan försörja mig med en rimlig ekonomi varje månad. samt att börja söka egen lägenhet.Sedan vill jag även komma igång med mitt körkort igen, men det får vi se hur det blir med den delen. kanske skjuter upp det till 2020 istället eftersom det inte är det viktigaste än eftersom det finns kollektiv trafik. Har ni några nyårsmål ni redan nu vet om? Hoppas ni får en trevlig dag så hörs vi i kvällens inlägg!