Helg med Morsan

Hej! Lördagen började med en riktig brak frukost! Så bör man starta varje dag enligt mig. Vädret var väldigt oförutsägbart och det regnade från och till men var trots det 27 grader varmt ute. Vid 10.30 bestämde vi oss för att ge oss ut i det ostabila vädret för att besöka Farmers Market. Denna gången fick vi iallafall med oss något. Vi köpte Kettle popcorn och hundgodis till Dante så inget storslaget men ändå något. Efter marknaden åkte vi till mitt jobb. Mina chefer ville träffa Mamma och vi hade bestämt att vi skulle komma förbi under lördagen då min ena chef har ett vanligt jobb också och inte alltid är där. Det var iallafall supertrevligt och jag fick göra en liten bukett till Mamma för att fira Mothers day. Vi köpte även med oss en poster som har formen av Indiana som vi ska ta med oss hem som ett minne. Vi åkte sedan hem och åt lunch innan vi tog en långpromenad med Dante och sedan satte oss i solen. Vädret är ju väldigt växlande här men det hade spruckit upp på eftermiddagen och vi satte oss då och njöt en sväng.  Niklas skulle tacka av några kollegor som ska åka hem så jag skjutsade ner honom till stan vid 17 tiden. Jag och Mamma var kvar hemma och tittade på Eurovision. När det var slut och Sverige hade vunnit så kunde vi ta tag i livet och göra oss iordning för att åka ner till stan och äta mat. Vi tog cyklarna och Mamma tog Niklas herr cykel och nådde nätt och jämt ner för att trampa. Vi hamnade på ett ställe som heter The Tap som ligger väldigt centralt och har bra omdömen. Servicen var rätt dålig men maten var det inget fel på. Vi beställde in en slush med smak av jordgubbs margarita som var så stark att näshåren ställde sig upp. Skämt o sido så var det inte särskilt gott. Jag råkade även beställa in en jumbo shot som jag trodde var en drink men där hade jag fel. Den var inte kall heller så det var svårare att få ner. Jag drack inte upp hela i vilket fall.  Vi tog sedan en promenad ner till Nattklubben Neon Cactus där Niklas och hans kollegor befann sig. Mamma och jag på nattklubb, det hade man inte kunnat tro. Både Mamma och jag fick visa legg och gå igenom metalldetektorn för att komma in. Vi tog en varsin drink och anslöt oss sedan till de andra i Piano Baren. Vi hade det trevligt och var där i någon timme innan vi promenerade hemåt. Dantisen blev glad att vi kom hem och verkade ha sovit den största delen av tiden. Söndag morgon och natten var inte den bästa. Svårt att sova och kom aldrig riktigt till ro.Vi tog tag i dagen efter lunch då vädret var piss innan. Vi åkte och åt lunch på en restaurang i stan och tog oss sedan vidare till Tippecanoe mall. Det största shoppingcentret vi har här i stan. Personligen tycker jag att det är väldigt överskattat och inget vidare men vi tog iallafall en sväng dit. Mamma hittade lite presenter att ta med hem och jag hittade en jättefin klänning på Macy's som jag fick med mig hem. Vi stannade en snabbis på Target på vägen hem och köpte det vi behövde till middagen. Vi köpte även med oss muffins som vi kunde ha till en morsdagsfika! Till middag serverades det köttfärsås & fettucine med vitlöksbröd. Det smakade bra och efteråt blev det en total matkoma. Vi orkade knappt se klart på Beck filmen som vi satte på. Kvällen rundades av någon gång vid 22 tiden. Vi hann även spela en hel del Yatzy och jag kan meddela att jag inte vann. Ingen mer kommentar angående det. Måndag morgon och vi vaknar upp till ännu en grå dag. Vi tar en promenad med Dante och sätter oss sedan ner under frukosten och skriver en inköpslista. När den är klar tar vi bilen mot Meijer och veckohandlingen. Vi passar även på att tanka när vi ändå är där. Vi får med oss en hel del och det tar en stund att handla så vi kommer hem någongång efter 12 tiden. Vi sätter genast igång med dagens middag som blir boeuf bourguignon och potatismos. Eftersom den ska stå och koka ihop sig ett bra tag så ville vi få igång den så fort som möjligt. Mamma och jag hjälps åt och det går smidigt trots att det är mycket att hacka osv. När vi påbörjat grytan så blir den en promenad med Dante följt utav lunch. Vi hade kvar mat ifrån igår så det dög bra. Solen började nu titta fram och vi tog beslutet att ta varsin bok och gå ut och sätta oss i solen. Sagt och gjort och vi satte oss där en stund innan jag tog mig ut på en löptur. Blev 7 km dagen till ära och kände mig spyfärdig hela distansen pga värme. Vilken underbar känsla. Eller inte. Sprang iallafall och mötte upp Niklas som kom gående ifrån jobbet och sedan satte vi oss med Mamma i solen återigen en stund. Nu har vi precis tagit en fika på de 2 återstående muffinsarna från igår och Niklas ska snart gå och gymma. Vi får helt enkelt se vad resten av kvällen har att erbjuda. OBS! Ni kan fråga Mamma imorgon om hon ångrar valet att inte använda solskydd när hon satt ute sådär länge. Jag kan beskriva hennes hy med ett ord. GrisrosaTack och hej! Hoppas ni får en fin start på veckan