Santorini

SANTORINI Vi var aldrig på Santorini utan flög endast dit. På ditresan landade vi klockan 02:00 på flygplatsen som förövrigt var bland de minsta jag någonsin besökt, det var alltså inget alternativ att stanna kvar där tills morgonfärjorna började gå. Vi tog en taxi ner till hamnen där det fanns två små restauranger som var öppna där vi satt och åt pommes och degade i väntan på att vår färja skulle gå. Färjan över till Ios kostade ungefär 200 kronor.   10 h på Santorini När vi skulle åke hem gick den sista färjan från Ios till Santorini klockan 18:00, men vårat plan gick inte förrän 10 h senare. Istället för att sitta nere vid färjelägret och vänta så tänkte vi passa på att uppleva en liten del av Santorini. Vi checkade in på ett hotell i närheten av centrum där vi kunde lämna vårat baggage. Därefter gick vi till en jättemysig restaurang med djungelinspirerad inredning där vi åt resans bästa pasta. Efter middagen gick vi genom de mysiga gränderna med små butiker, barer och restauranger tills vi kom till det "kända stupet" (Kan varit bland det vackraste jag sett i hela mitt liv). Vi slog oss ner med en varsin drink och njöt av utsikten till 110%