Cyprus through my phone

Hello mina fina! Jag kom ju på att jag har såå myclet bilder från Cypern jag inte visat er. Så jag tänkte dra igenom veckan lite kortfattat. Vi kom fram sen på lördagen så den dagen blev det inte så mycket. Vi satte oss och åt på första bästa restaurang nära hotellet och sedan somnade jag pang bom efter en lång resdag. första dagen kollade vi in stranden och hängde vid hotellets pol. Vårt hotell låg ca 100 meter från nissi besch. Det vara bara att gå över gatan i princip. På kvällen bokade vi bord på en restaurang precis vid stranden, och det satte minsan ribban för resten av veckan. Det var SÅ god mat och SÅ mysigt. Man satt i mörkret med havet ca 20 meter i från. Hela atmosfären var så härlig. Maten var mindre tapasrätter, eller igentligen inte så små för man blev supermätt. Här ovan ser ni hela gänget, min fina familj. Vi åkte med mormor, morfar och min mostersfamilj. Vi har alltid så kul ihop!  Efter middagen slog vi oss ner i dessa mysiga sängarna eller va man nu kallar det och beställde varsin drink, fick in världens största pina colada. Då hade även blivit riktgt mörkt, så där satt vi och pratade en bra stund. Resans mysigaste och bästa kväll tyckte nog vi alla!  Dagen efter ville vi utforska ön lite grann, så då åkte vi till något som hette cape greico. Det var ett väldigt stort område men klippor, grottor osv. Det var så himla vackert och vattnet på Cypern är det klaraste och blåaste vatten jag upplevt. Vi badade och hoppade från klippor En dag åkte vi även ut på en båttur, båten stannade i en liten vik där man fick hoppa i och bada om man ville. Det sjuka var att man såg botten från båten, men hoppade man i och kollade ner med cyklop var det typ 10 meter djupt!  Det fanns ju kanske inte direkt så fin natur och se på men så många ställen med otroligt fina vikar och klippor/berg (eller va man nu kallar det, hittar inget bra ord) där vattnet var helt turkost och massor grottor man kunde simma in i. Hur som helst så hade vi sett stället ovan på bild och ville såklart åka dit. love bridge hette det och ja bilden talar ju för sig själv. Det var självklart att hela familjen skulle klättra ner för den där bron/beget och bada där nere. Sagt och gjort, inte helt riskfritt att klättra ner där men det var så värt de när man väl kom ner och helt magiskt att bada där. Så himla himla fint, vi hoppade även från bron. Till och med lilla jag vågade mig på det hahah.  Där spenderade vi en hel förmiddag och ja bilderna får tala för sig själva..  På kvällen besökte vi en roof tio bar, som serverade burgare. Stället va jättefint, dock ser man inte utsikten så bra på bilden och det var rätt så mörkt, men hur som helst så var det ett väldigt mysigt ställe. Burgarna var okej, vi blev lite besvikna då de inte smaka så jättemycket. Näst sista dagen åkte vi till ännu ett ställe med klippor. Min bror och pappa hade hört att det fanns ett ställe där man kunde hoppa från 15 meter och skulle såklart göra det. Därifrån hoppade dock inte jag, men det stället var också otroligt  den här bilden har jag inte ens redigerat.. sista kvällen åkte vi till en lite ”finare” restaurang som jag hade läst om, sage hette stället och det var verkligen hur bra som helst. Jättetrevlig personal och jag lyckades verkligen pricka rätt på maten, det var sjukt gott. Jag åt en pasta med tomatsås och något kött som var gratinerad i ugnen med mozzarella och parmesan... Till efterrätt testade jag för första gången på tiramisu, jag tyckte det var helt okej och absolut gott. Men det finns absolut efterrätter som faller mig bättre i   För att sammanfatta det hela, jag hade inte alls speciellt höga förväntningar på veckan. Jag åkte med inställningen att endast ha det skönt, återhämta mig, samla ny energi, ligga i en solstol och görs så ytterst lite som möjligt. Men hela resan blev så mycket mer än vad jag hade förväntat mig. Så många fina ställen vi fick se och så många härliga stunder vi hade. Jag älskar verkligen att upptäcka nya platser i världen! En