Melt

Ok så nu har jag äntligen återhämtat mig efter festivalen och är ledig. Ber i förväg om ursäkt för kvaliteten på bilderna men det var fan inte lätt. Hade också över 600 bilder. TORSDAG:  Vi flög till Berlin, tog tåg till Dessau där vi handlade mat och alkohol och sen åkte en shuttlebus till Ferropolis där festivalen var. Vi köade ett tag för att komma in på campingområdet och satte sen upp våra två tält mittemot varandra så att vi kunde hänga emellan dem. Vi var så himla trötta av att ha rest så länge och gått upp tidigt så vi promenerade runt på campingen, chillade och försökte hjula (ja ni ser ju hur bra det gick), det hade inte kommit så mycket folk då eftersom själva festivalen började på fredagen. Sen var det dags för Pre-party på sleepless som är ett ställe med scen, bar och "dansgolv" i sanden där det var spelning 24/7 och vem som helst kunde gå dit förutom på Pre-partyt, då behövde man biljetter dit. Fatboy Slim hade en spelning på 4 timmar där, vi såg halva ungefär. Det var asbra!!!! Vi gick och la oss rätt tidigt den dagen, runt 04 ungefär. Tyvärr hade våra grannar världens fest hela natten och jag glömde sätta i öronproppar så jag sov knappt något.  FREDAG: Vi gick ifrån campingområdet till Gräfenhainichen, en supermysig stad brevid Ferropolis. Vi la oss vid vattnet och badade, sen gick vi till Lidl och handlade, vi hade slut på alkohol haha. (Kolla vad smart vi hade satt påsen på min pirra vi tog med, världens bästa köp.) Det var jättehärligt och skönt att komma ifrån campingen där alla redan festade. Det regnade lite på dagen och senare på natten ösregnade det, vi hade regnkläder som tur var men det var ändå drygt. De jag vet att vi såg var MIA och Kölsch, sen gick vi förbi scener men jag hade ingen koll på vilka som spelade. MIA spelade på den största scenen och Kölsch spelade på en scen som låg vid en strand så man dansade i sanden. Sen fanns det också en mindre scen i skogen. Påvägen till den scenen hade de som en liten utomhusbio där de spelade filmer hela tiden och det fanns också en liten strand där vi såg lite av soluppgången på lördagen. Det fanns också en rätt stor koja i ett träd där man hade fin utsikt och kunde hänga, så himla mysigt! LÖRDAG: På dagen var det jättefint väder så vi låg bara och chillade i solen och spelade lite kort. Det var lite mer artister som vi ville se denna dagen, vi såg Sampha, Jon Hopkins, Hercules & love affair, Bonobo, Modeselektor och några till som jag inte vet vilka de är. Av någon anledning undvek folk oss när vi dansade, de gick liksom åt sidan. Kanske för att vi ej duschat. När de iallafall slutade spela gick vi till Sleepless där Fatboy Slim spelat innan. Där dansade vi ett tag innan vi gick tillbaka till campingen och åt ravioli utanför tältet på några tältstolar vi lånat från de brevid. Kolla förresten den fina kärleksbilden jag tog på detta paret, vet inte vilka de är men de blev fina.  SÖNDAG: Vi var rätt trötta och tänkte gå till festivalområdet på dagen för att se hur det ser ut i dagsljus men då öppnade de två timmar senare än vanligt och vi fick gå tillbaka till campingen. Drygt, men vi chillade i tältet istället. Vi såg SOHN, Die antwoord och MØ vad jag vet. Sen gick vi runt på festivalområdet en sista gång för att suga in allt och stannade på Sleepless påvägen tillbaka. Sara gick tillbaka till tältet tidigare så jag och Gabbi härjade runt där. Vi lånade två tältstolar av ett gäng Australiensare som inte skulle ta med sig dem hem och satte oss vid vattnet och åt upp den sista maten vi hade. Sen gick vi tillbaka till campingen för att plocka ihop sopor, om man fyllde en sopsäck fick man antingen 5 euro eller en tygkasse. Så vi fyllde våra och hämtade ut två kassar. Vi var väl klara runt 9-10 på måndagmorgonen och vaknade vid 12 sen igen för att packa ihop oss och åka hem.  MÅNDAG:  Härjar runt på campingen och sen packar för att åka hem. Planet gick vid 21.30 så vi hade lång tid på oss att ta oss dit vilket var skönt. Alla spelningar vi har sett har varit asbra och vi har haft så himla kul! Sov runt 3-4 timmar per natt men det gick bra ändå, var nog så taggad. Festivalområdet var såå coolt, önskar jag tog mer bilder på det men tyckte att jag tog massor där haha. Vi har druckit vin ur tetrapack, shottat jäger, dabat, bajsat på bajamaja, inte duschat på 5 dagar osvosv. Ingen av oss tappade bort något, blev för full eller för bakis så det har verkligen gått jättebra. Det var tufft att ta sig till flygplatsen men det gick bra, vi var där typ 3 timmar innan flyget gick så vi hade gott om tid där. Vi försökte ta med de två tältstolarna vi fick för de var så himla bra men det gick ju inte att få med sig dom. Ändå hade vi släpat dem från festivalen till flygplatsen haha, i onödan... Vi var på Arlanda vid 00 och var hemma vid 02. Duschade, somnade och började jobba 14 på tisdagen. Vill lätt åka dit igen!