HÄRLIGA SEMESTERDAGAR

Måndag v.29 gick jag äntligen på semester. Kom hem och möttes av en semesterbukett som Anton hade plockat ihop åt mig.<3Sedan packade jag ihop en väska, käkade middag med A och sedan styrde jag bilen mot Dikanäs och mamsen.Det var så skönt och avkopplande att bara komma upp till fjället, umgås med mamma och ta det lugnt. På onsdagsmorgon kom även A, och det syntes på honom att han också behövde få vila och bara slappna av. Inte tänka på jobb eller husbygge. Sedan åkte vi hemåt på torsdagseftermiddag, och som vanligt kunde jag ha stannat kvar minst hela veckan ut. Men väl hemma så hade vi en middag inbokad på Kolgården tillsammans med Antons föräldrar och Fredrik och Julia som var hemma över helgen.Himla trevligt som alltid. Så glad över att jag fått chansen att lära känna Antons familj, jag tycker verkligen så mycket om dom. Bara en massa kärlek, glädje och bra energi.Resten av helgen bjöd på toppenväder. Tyvärr kunde inte jag och A utnyttja den speciellt mycket under dagarna då vi skruvade upp garderoben till hallen (som levererades en vecka försent..). Men på kvällarna så hade vi tid att umgås med familjen, äta och dricka gott, bada och bara ha det mysigt. Resultaten av garderoben. Likadan som den vi har i sovrummet förutom att den är lite mindre. Och om ni kollar in i sovrummet så kan ni även se att mattan äntligen är på plats. Blev så himla bra! V.30 fortsatte i samma spår som förra slutade. Vi fortsatte bygga på huset. Satt lister runt dörrar, golv och tak. Köpte innerdörrar och satt in dom, osv. En kväll var vi så jäkla trött och less när vi kom till lägenheten men vädret var så fint ute. Så Anton lyckades övertala mig att gå ut på en promenad om han lovade att vi skulle plocka hjortron. Tyvärr blev det ingen stor skörd, vi var ute liiite för tidigt.Men på torsdagen tog vi "semester" från husbygget och begav oss ner till kusten och Antons familjs stuga. Och snacka om att vi hade vädret med oss!Så det blev mycket sol och bad under helgen. En dag tog vi båten ut till Härnösand för att strosa lite bland affärer och äta en god lunch. Och jag fick ett par jättefina och sköna sandaler av A. Mina förra var så fula och slitna så jag satte på mig dom direkt efter köpet! Sen styrde vi båten rakt ut mot havet för ett dopp (eller rättare sagt många dopp). Och kolla vad fint det var! Nästan inte ett moln på himlen, alldeles vindstilla och varmt i vattnet. Exakt så här vill man att alla somrar ska vara! Två morgnar i rad började vi dagen med en löptur och avslutade sedan med ett dopp i fjärden direkt efter. Hur nice start på dagen?! Förutom båtturer, massa sol & bad och jogging så hann vi även med en grillfest, loppis, kortspel, några arbetstimmar för att fixa till vid bryggan och mysiga promenader på kvällarna. Älskar att vara där med dom! Sedan  blev det måndag v.31 och det var dags att åka hemåt igen. Väl hemma väntade några dagar för att jobba i huset då inredningen till tvättstugan äntligen hade levererats och här ovan kan ni se det kommande resultatet. Det var svårt att föreställa sig innan saker & ting började komma på plats men det kommer bli såå bra.Tyvärr var vi inte 100% fokuserade på huset under veckan då vi hade en Norgeresa att se fram emot och fixa inför.. ..och tidigt på torsdagsmorgon åkte vi. Första stoppet blev i Dikanäs för att hälsa på mamma och få lite fika där innan vi fortsatte resan. Och turen var på vår sida då vädret fortsatte vara på topp som de senaste veckorna! Och tillslut kom vi fram till Trofors där vi skulle stanna för natten. Så fort vi hade checkat in i vår stuga så åkte vi och rekade inför morgondagen då fiske stod på schemat. Och kolla så fint det är i Laksfors! Vattnet är alldeles klart och blått. Och tidigt på fredagsmorgonen klev vi upp för att checka ut och åka dit vi hade spanat ut vårt första fiskestopp. Och fiskelyckan var på vår sida, för bara en kvart efter att vi börjat fick jag mitt första napp och drog upp en finfin havsöring på närmare 3kg och 60cm lång. Jäklar vilken adrenalinkick vi fick av detta.  Och bara 1-1,5h senare drog Anton upp en lax i nästan exakt samma storlek som min öring. Som vi hade intalat oss innan att vi bara var glad om vi skulle lyckas få ett napp under hela dagen, och så slutade det så här bra. Vi hade varsin till på kroken men båda släppte, vilket kanske var tur då det var nog besvärligt att förvara på dessa under resan.Så på kvällen när vi hade checkat in på campingen i Korgen firade vi med finmiddag i form av laxkotletter och delade på en flaska vin till det.Och nu har vi fått blodad tand och vill lätt åka tillbaka för att fiska fler gånger. Vattnet, naturen och fisket är något helt annat än det vi är vana med hemma.  På lördagen fortsatte vi vår roadtrip norröver. Här passerade vi Saltfjellet och tog ett litet stopp för att gå ut och kolla på dom vackra vyerna. Och tillslut på eftermiddagen hamnade vi på vårt sista stopp under den här resan, nämligen Bodö. Vi checkade in på hotellet och möttes av denna utsikt från fönstret. Ut mot hamnen och havet. Efter lite vila och en dusch åkte vi upp till hotellets skybar och tog varsin drink. Så så fint det var i Bodö Och på kvällen hade vi bokat bord på restaurang Björk. Vi började med att skåla med varit glas bubbel för en lyckad resa och sedan kom huvudrätterna in.. ..och jag hade beställt tørrefisk som det så fint hette på norska. Alltså torkad torsk som sedan lagts i blöt innan tillagning. Helt ärligt så föll det inte alls mig i smaken, själva fisken då, men b.la ärtkrämen var supergod. Som tur var tyckte Anton att fisken var jättegod så vi bytte tallrik och jag fick äta upp hans smarriga pizza istället, haha. Till det drack vi vin och efterrätten blev varsin drink. Sedan strosade vi runt lite i hamnen innan vi avslutade med en sista drink på en annan skybar i stan. Och på söndagsmorgonen vaknade vi upp till den här utsikten. Sämre kunde man ju ha haft det!Sedan käkade vi hotellfrukost innan vi checkade ut och påbörjade resan hemåt igen. Det bästa var att vi inte hade någon stress hem, utan åkte runt och spanade lite i Bodö och A visade mig en massa ställen eftersom han bott där under 1år en gång i tiden. Och sedan gjorde vi en massa stopp efter vägen för att käka, koka lite kaffe, kolla på utsikten och bara njuta.Älskar älskar älskar att vara ledig, semestra och bara hänga med Anton. Ett av det bästa som finns!<3 Och nu är vi inne på v.32 och min sista semestervecka. Började den bra igår tillsammans med min efterlängtade bästa vän Johanna. Vi lagade chevretoast och drack varsitt glas rosé ute på hennes balkong medan solen fortfarande värmde. Och förutom god mat så blev det en massa surr. Eftersom vi inte har samma semesterperiod så har vi knappt hunnit ses under denna sommar, så detta var mer än välbehövligt<3 Resten av veckan får vi se vad som händer. Jag ska försöka börja packa ihop lite grejer i lägenheten, försöka styra ihop en middag tillsammans med Vanja & Sofia och på kvällarna när A inte jobbar kommer vi mest troligtvis jobba med huset. Nu är det nedräkning tills lägenheten måste vara tom och vi utflyttad, närmare bestämt 25 dagar. Wiiiee så jäkla roligt, men också lite nervöst och spännande. Hörrni, snart är jag bybo igen!