Coimbra

Jamen då var det väl dags för ett inlägg.Har varit upptagen med ny träningslokal och leverrening och musik och allt vad det nu är.Men tycker väl ändå att det är dags att recensera resan intill its bones så att säga SÅ NU KÖR VI.Onsdagen 12 februariSov knappt någonting natten innan jag skulle åka SÅKLART varförgörmanintedetmen tog mig upp klockan 06.00 och packade det sista och hämtade Johan.Åkte till Landvetter och där vinkade han av mig.Gick snällt in och satte mig och läste bok.Såna här böcker<3 Kan ju vara det bästa. Just när man läser så sällan som jag gör så är denna typ av bok perfekt för att ''get in the groove'' så att säga.Lättläst och lättroande. Härligt.Tror att jag läste typ halva boken första dagen på resan :)))-För att komma till lilla staden Coimbra måste man först byta två gånger med spårvagn sen byta till ett tåg som tar 2 timmar ca.Kruxet med Portugal är ju att dom har tvivelaktig information och HÖGST tvivelaktig kompetens inom hjälpsamhet och engelska:)))Så blev liksom lite svårt för mig att veta vilket tåg jag skulle åka och hur LÄNGE jag skulle åka det.Batterierna började sakta men säkert sina i mobilen och jag kände att magen kurrade.MEN! snart skulle jag ju vara framme så det var lugnt.Drog tyvärr en s.k ''killgissning'' och bestämde mig för att freebazea och sket i att hoppa av på stationen det STOD ATT JAG SKULLE HOPPA AV PÅ.(obs enda anledningen jag visste att jag skulle av var för att jag tittade på google earth)Kaxigt sa jag till Marcus i telefon ''jag chansar'';)))För att sedan inse att den åker åt TOTALT fel håll :))OCH STANNAR ALDRIG.Eller jo 45 minuter senare.never felt SO GOOD.Borde egentligen klippa in mina röstmeddelanden jag skickade till Matilda här men skonar er.Kom iallafall fram efter många om och men.14 timmars resa tror jag? Härligt. Torsdagen 13 februariFörsta dagen i Coimbra! Alltså gud vad fint det är där! Väldigt pittoreskt med kullerstensgator och små snirkliga vägar och BACKIGT.Någonting man måste kunna hantera om man ska bo där. Om man inte vill ta taxi överallt dårå.Men då får man ju inte se sånt här!Vi bodde på ett fint ''hotell'' eller hostel kanske är mer passande, som mitt i en brant backe ganska nära centrumet.Kollade nog mest runt första dagen. Marcus visade runt på sin skola och vi sightseade så att säga. en gullegris Kan ju tillägga att det INTE var lätt att hitta bra frulle i Coimbra. Bara massa bakelser överallt.Men vi slog oss ner på ett ställe och typ mer eller mindre BEGGED them att ge oss scrambled eggs och bacon.and we got it ;))Dock var vi så hungriga vid detta laget att det slank ner en toast också.Precis där rakt fram på bilden, precis vid trädet, stannade det en tant och log mot mig JÄTTESTORT :)) och jag ba log tbx.Härligt moment marcus fattade ingenting inte jag heller. Fredag 14 februariVA VA VA VALENTINES!!!!!skoja.alltså helt ärligt, märkte knappt av den dagen AT ALL.MEN!Vi bestämde oss för att en dag i Coimbra is enough nu har vi sett allt osv osv och tog ett tåg till Lissabon för dit ska man väl ändå ha åkt osv.Några felåkningar senare (host) kom vi till Lissabon och var hungriga ( as always)Såg en kille bli nedslagen, gick förbi en läskig kille som låtsades vara staty och åt torskboll (gott)Tog spårvagn upp till utkiksplats och det var typ det.Lissabon didnt surprise me och det var nog liksom det. ( såg att det står text på bilderna men orkar verkligen inte gå in och göra om allt så :'-) ) I lissabon satt vi typ 3 timmar på ett fik pga jag hade nödsituation pga hade SÅKLART satt mig i något blött som luktade usch (cigg tror jag d va)och hade därefter SJÄLVKLART kris och fick sitta och typ ta det lugnt och återhämta mig.lol.Sen åkte vi hem till Coimbra. Men nästa dag tar vi i nästa inlägg.puss