Ready for take off x4

Hej hej hallååå!Då var vi igång, resan vi väntat på sen typ ett halvår tillbaks... Vi ska under en månads tid backpacka runt i Vietnam. Vi kallar det familjen "Kvibban on tour". Följ oss gärna på vår resa här. :) Vi startade vårt äventyr på nyårsdagen, två supertaggade minimänniskor och två LITE MINDRE pigga och taggade föräldrar, som hade firat nyår kvällen innan. Well well resa skulle vi ju göra, så vi tog oss mot Landvetter för första flygningen upp till Stockholm, Arlanda. Där fick vi lägga benen på ryggen och kuta för att hinna med det anslutande flyget till Peking. Flygresan till Peking gick fint, men när vi landa började 10 timmars resa genom Dantes helvete. Vi hade båda förträngt det faktum att vi hade 10, tio(!!!) timmars väntan i Peking med två blöjbarn. Vilket vi ej heller räknat med när vi bestämde hur många blöjor vi skulle ta med i handbagaget, resten kan ni räkna ut själva... för dutyfree-blöjor finns då fan inte. Värt att nämna om Pekings flygplats är att det är en stor, fin och pampig skapelse med ca 40 meter i takhöjd, vilket gör att inget värmesystem i världen kan få till ett drägligt klimat där inne. Detta hade vi också missat i planeringen när vi åkte från Göteborg i våra sommarkläder. Tillslut fick vi äntligen lämna Kina med flyget mot Ho Chi Minh, flygturen gick smidigt och hela Kvibban-familjen tuppade av och vaknade lagom till landning. Vi hade bestämt oss för att övernatta i Ho Chi Minh innan nästa flygresa för att få lite ordentlig sömn. Vid flygplatsen hann vi knappt hämta ut vårt bagage innan vi blev uppdraggade av ett taxibolag. De löste snabbt skjuts åt oss till hotellet för ynka 120.000 dong (ca 50kr) Morgonen därpå så löste hotellreceptionisten så snällt en taxi åt oss tillbaka till flygplatsen, som denna gång kostade endast 60 dong?! Ja, där insåg vi ju att de grundlurade oss dagen innan.  MEN NU SÅ, Äntligen framme på Phú Quoc som va första målet på resan. Vi checkade in i en bungalow några minuter från stranden, imorgon ska vi börja utforska området för nu är det mörkt. Yäyä, minimänniskorna somnade just i deras vagn och vi ska äta middag.  Godkväll från Phú Quoc :) P.s Tobbe ville att jag skulle nämna att Pekings säkerhetskontrollanter snodde hans nya powerbank! = arg sambo..  Förväntansfulla brorsor på Landvetter  Pekingsflygplats var stor Lillebror måste vila mellan allt bus Första måltiden på Phú Quoc