Amsterdam #2

Den 18 juli åt vi sedvanligt frukost vid kanalen. Denna dag matchade My med juicen, som för övrigt var det äckligaste jag har druckit.   Vi hade hört att Westerpark skulle vara så fint så vi bestämde oss för att promenera dit. Vägen dit var så sanslöst fin, det ena kvarteret var mer idylliskt än det andra.   Vi anlände 40 minuter senare, trötta i benen och tunga i huvudena och slog oss ned. Med oss hade vi tonfiskpasta, sallad, bigarråer och glass. Bäst.   Vi låg i skuggan en lång stund och gjorde ingenting alls.   På tillbakavägen toalettpausade vi på en fin biograf. Jag hade på mig en klänning från Paris.   Sedan gick vi i en massa second hand-affärer på Haarlemmer straat.   Vår plan var att ha en lugn kväll med mycket sömn, och satte oss vid de nio gatorna och åt middag.   Glass i kvällssol efteråt!   Men kvällen innan hade vi träffat tre italienare bosatta i Amsterdam som vi hade bestämt träff med så vi ändrade oss och cyklade en bit utanför centrum.   Till Roest. Okej, alla som ska till Amsterdam MÅSTE gå hit. Finaste stället med en artificiell strand, djur och allt annat som är bra. Vi fem satt vid vattnet och delade på några flaskor vin och hade så himla trevligt. Diskuterade politik och skrattade högt var och varannan minut.   Dagen därpå var vi trötta och tjuriga och efter att vi hade hängt på ett café i några timmar tog vi färjan över till andra sidan Amsterdam.   Till Pllek, en skitfin plats med restaurang, bar och artificiell strand (det verkar vara poppis i den här staden). Vi låg i skuggan och åt, skrev och sov (jag).   Mot kvällen bytte vi om.   <3   Sedan mötte vi upp Erik!   och Oskar! De var också på tågluff och vi hade bestämt oss för att mötas upp.   Vi köpte med oss middag,   och satte oss vid kanalen (nähä?) och pratade om våra resebravader.   Sedan gick vi till en nice bar som heter Hannekes boom (tips!) och slutade kvällen med barfotadans på en hostelklubb.