Online: 4 684
Antal bloggar
Totalt: 390 158
Startade idag: 34
Forum : Relationer

Dålig självkänsla

Jag och min pojkvän har varit ihop i 1 månad nu, och jag är så kär att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Han är verkligen killen jag alltid drömt om. Men jag har ett problem; jag tvivlar så på mej själv. Han berättar allt som oftast hur mycket han tycker om mej, och jag får ofta fina kommentarer av honom, men jag kan ändå inte låta bli att vara livrädd för att han ska hitta en bättre och snyggare tjej. Det spelar ingen roll hur ofta jag får höra hur fin, snygg, söt, snäll, bra osv osv jag är, jag kan ändå inte låta bli att jämföra mej med andra tjejer och tycka att dom är bättre och snyggare än mej. Jag har så himla sålig självkänsla. Jag litar på honom, jag tror verkligen på hans ord, och han är en bra ärlig trogen kille, ändå kan jag inte låta bli att tänka såhär... Nån mer därute som känner likadant, eller som har nåt tips på hur man blir av med dessa tankar? Tacksam för svar! :)

Skapad av yourockmyworld15 2012-06-13 18:05:03
Prenumerera

Jag känner igen mig! Dock har vi varit tillsammans i snart två och ett halvt år. Visst växer självkänslan med tiden. Jag brukar tänka "det är det han visar som räknas, inte bara det han säger."

Jag har tänkt så dels för att jag har ett självdestruktivt beteende. Men det har samtidigt hjälpt mig att se, inte bara höra, att det är mig han vill ha och ingen annan.

Tyvärr har jag inga bra tips eftersom jag själv är i samma sits. Men jag brukar slå mig över käften och tänka positivt. Hade han inte velat ha mig hade han inte kommit hem till mig varje dag. Det enda tips jag har är att lita på honom. Det är trots allt viktigast!

Skapat av Inaktivt konto den 2012-06-13 18:16:31
Citera

Lita på honom, tro hans ord och tänk en massa positiva tankar! Varför skulle han vilja ha en annan tjej om han berättar för dig hur underbar du är? Så jag tror inte alls att han skulle vilja byta bort dig för någon annan! Dessutom, skit fullständigt i att jämföra dig med andra tjejer, det är inte bra för någon! Du är perfekt precis som du är, och din pojkvän vill ju ha just dig, ingen annan!

Skapat av Inaktivt konto den 2012-06-14 19:45:30
Citera

Jag har ungefär samma känsla, får ofta höra bra saker från kompisar men jag har aldrig vågat hoppas på att någon skulle falla för mig... du har gått ett steg längre än mig, vågat någon komma nära trots hur du känner för dig själv. jag vet inte hur känslan ska kunna gå bort men du ska veta att du inte är ensam! och du ser verkligen ut att förtjäna alla fina kommentarer du får! 

Skapat av elinseidel den 2012-08-31 15:29:45
Citera

Tänk på att det faktiskt finns en anledning till varför den här killen gillar dig. han är jätte kär i dig & vill ha dig som sin egna tjej, just därför att han gillar dig för den du är. Glöm inte bort varför han faktiskt är tillsammans med dig. Lita på honom & ta åt dig när han säger söta saker till dig. :)

Lycka till tjejen! Kraam <3

Skapat av fotobellan den 2012-09-01 15:48:47
Citera
1
Du måste bli medlem och logga in innan du kan posta inlägg i det här forumet.
Inlägg och kommentarer i forumet omfattas inte av Devote.se:s utgivarbevis, medlemmarna ansvarar själva för innehållet även vad gäller straffskyldighet.
Om Devote.se Annonsera på Devote.se Kontakt Devote.se - den svenska bloggscenens mittpunkt