Online: 1 771
Antal bloggar
Totalt: 445 852
Startade idag: 9
Forum : Kost

Vattendiet , funkar det ?

Bara vatten , funkar det , nån som testa´t ? typ en vecka elr så , det kan jag klara . vatten och träning ? går man ner då ?
Skapad av 636068 2009-05-31 20:43:27
Prenumerera
Bara vatten , funkar det , nån som testa´t ? typ en vecka elr så , det kan jag klara . vatten och träning ? går man ner då ?
det är då ingen nyttig diet! du bör bara äta rätt och träna :)
Skapat av 614314 den 2009-05-31 21:01:39
Citera
klart man går ner, men mest i muskelmassa, kroppen gör allt för att behålla fettet eftersom den förbereder sig för svält.. äta lite + träna mycket = degig kropp. äta mycket + träna mycket = fast, vältränad och slimmad kropp. aja.. du gör som du vill, men tro inte du kommer må bra av det. du kan även kolla in min blogg och läsa om mitt förflutna med anorexia.
Skapat av 597037 den 2009-05-31 21:13:43
Citera
tror ej att det funkar! Man borde visserligen gå ner i vikt, men det försämrar nog det ena eller det andra iaf...
Skapat av 639296 den 2009-05-31 21:16:59
Citera
haha (L)
Skapat av 620575 den 2009-05-31 21:40:59
Citera
Du kommer nog rasa ner i vikt men du kommer må så grymt dåligt och inte kunna orka någoting, kroppen måste ha näring för att orka. + att de dåliga sen är att när du väl borjar äta efter en sån kort diet kommer du öka som bara den i vikt så ingte smart om man vill må bra och ha en fin kropp ;) kram
Skapat av 609585 den 2009-05-31 22:45:23
Citera
ledsen tjejen, men nae. det funkar inte alls, inte på något sätt. första dagarna kommer du bli extremt hängig och inte orka göra någonting = du kommer inte få in något i skallen när du pluggar mm. Efter några dagar, kanske 5-6, kommer du tappa kilon. kilon som en gång var muskler. fettet består alltså, och musklerna försvinner (även därför du inte kommer orka göra något). All näring i kroppen försvinner också. Om du vill gå ner i vikt snabbt, skippa den tanken. Jag har också försökt hetsbanta men insett att det inte funkar alls. Satsa istället på en långsiktig nergång, om du ens behöver gå ner i vikt. Skippa godis, chips, läsk i första hand. Sen kan du skippa kolhydraterna om du inte tränar massor. Jag har gjort så att jag äter riktig frukost med kanske äggröra eller macka/mackor eller fil med flingor. Lunch äter du som vanligt, men mer sallad. Ät mycket till lunch så är du inte lika hungrig till kvällen. Till middag brukar jag äta sallad eller kokta/stekta grönsaker med en köttbit / fisk. Försök att äta runt sex. Äter du för sent när kroppen har ställt in sig på vila förbränner den inte lika mycket, därför ska man inte äta innan läggdags. Det du äter sent sätter sig alltså på maggen och förbränns inte ; ) Men trots denna lilla uppsats som jag hoppas kan vara till lite hjälp iaf tror jag att du är jättefin precis som du är! :) Kramar Caroline
Skapat av 621201 den 2009-06-01 18:22:28
Citera
Ledsen men det funkar inte. De första dagarna kommer du beroende på vad du väger nu gå ner lite i vikt. Kroppen ställer in sig på svält, vilket gör att magsäcken blir mindre och är förberedd på att inte få nån mat. Så om du efter några dagar stoppar i dig bara ett äpple så kan du i värsta fall faktist gå upp några kilon, dessvärre blir det om du tar nåt mer också. Du kommer alltså gå upp i vikt pga "vattendieten".
Skapat av joinme den 2009-06-25 21:58:49
Citera
Klart det funkar, men det funkar bättre med att äta lite istället för inget, eftersom då är förbränningen igång. Sen om du missköter dig efter vattendieten så går du såklart upp alla kg du gick ner..
Skapat av easycure den 2009-06-26 14:29:43
Citera
nej värkligen inte ,men ja ska snart göra ett innlägg om nyttiga dieter så check it:)
Skapat av varmtochmysigt den 2009-06-29 15:38:51
Citera
1
Du måste bli medlem och logga in innan du kan posta inlägg i det här forumet.
Inlägg och kommentarer i forumet omfattas inte av Devote.se:s utgivarbevis, medlemmarna ansvarar själva för innehållet även vad gäller straffskyldighet.
Om Devote.se Annonsera på Devote.se Kontakt Devote.se - den svenska bloggscenens mittpunkt