Tangalle 7-9 juni

Från Ella åkte vi buss vidare ned mot södra Sri Lanka och Tangalle. Sjunde juni checkade vi in på Sole Luna Resort och Spa i Tangalle. Ett fint hotell precis vid havet. Vi blev uppgraderade och fick ett rum med balkong mot havet, så härligt <3. Personalen var helt fantastisk och hjälpte oss med transport och mycket annat. En av männen som arbetade där (som vi förstod det) bodde där med sin familj och deras lilla hundvalp Lassie. Så mysigt!! Det var även han som skjutsade oss till Udawalawe nationalpark klockan 05 på morgonen och sedan hämtade oss. På vägen tillbaka stannade vi och fikade hos hans svärmor i staden bredvid. Det var så kul att få komma hem till dem och se hur de bodde och han hade så mycket frågor om oss och Sverige, samtidigt som han hade massor att berätta själv. Det var verkligen något vi kommer komma ihåg, och som gjorde den långa bilresan betydligt roligare. x Vädret var - som ni kanske ser - inte så roligt första dagen i Tangalle, det var överlag mulet och stundvis regn. Vi passade därför på att gå på promenad och se oss omkring. Vårt rum! Det var superstort och hade balkong ut mot havet som ni ser. Fantastiskt att höra vågorna när man ska sova och se detta när man slår upp ögonen på moro Här är lilla Lassie, som var helt galen och bet på allt, typ. Men lika söt för det!! Resterande två dagar fick vi se solen! En av mornarna gick vi ned till stranden innan frukost. Titta så fint <3 Vi passade på att hänga lite vid poolen .. och äta en typiskt semesterlunch. Bröd och pommes haha <3. När vi ändå pratar om mat kan jag passa på att flika in att det går alldeles utmärkt att vara vegetarian här (eller lakto ovo vegetarian..? Jag syftar inte på att utesluta ägg, mjölk osv, utan att inte äta kött (om det är någon som funderar över det). Jag är inte vegetarian på heltid så att säga, men när vi är här känner jag att det går precis lika bra utan kött. Vilket jag brukar när vi är ute och reser. Jag har inte ens reflekterar över det men jag insåg precis att alla mina måltider hittills varit vegetariska.  Det var en liten recap av våra två nätter i Tangalle! Fint ställe men som såhär års var vääldigt tomt på turister, det kändes nästan lite spöklikt hehe. Vi kan hur som helst verkligen rekommendera Sole Luna resort & spa.