Uluwatu, billiga hotell och blåa hav

Godmorgon! Klockan är 08 här och jag har precis vaknat. Det har blivit så att jag bloggar på morgonen, för det är då jag har tid. Då finns det iallafall något uppe för er när ni vaknar. Idag är planen att vi ska åka till ett fint café för att äta frukost, sedan ska vi bocka av lite stränder här i Uluwatu. Bland annat Dreamland beach. Igår var vi ner till Suluban Beach och satt på en restaurang med finaste utsikten, och havet var så blått! Ni ser på bilderna ovan, dock filter på som förstärker det men ändå. Sedan tog vi en taxi till vårt nya hotell - jag måste verkligen ta cred för hur bra jag är på att boka/hitta hotell haha, det har blivit lite min grej när vi är ute och reser. Detta ovan kostade oss 100 kronor VAR per natt via hotels, och titta poolen på taket! Det heter MaxOne för er som undrar. Rekommenderar! Vi tog sedan ännu en taxi till stranden Padang Padang och hängde där stor del av eftermiddagen/kvällen, innan vi tog oss tillbaka till hotellet och tog en varsin drink i takbaren och sedan åt en sen middag ute. Det blev indiskt och då hade vi lämnat våra telefoner så jag har inga kort. Men det var såå gott - åt verkligen den godaste Tikka Masala och ägaren var så trevlig och pratade med oss i timmar (!). Curry in Bali för er som befinner er i Uluwatu och är sugen på indiskt! Nä, nu ska jag väcka Erik! Ha en fin dag <3