Så kan det gå ibland

Alltså to be honest, de senaste dagarna har typ gått käpp rätt åt helvete. Okej lite krydd, men okej det började såhär. Vaknade tidigt, dvs 06.30, med ännu en natt av skällande hundar och tutande mopeder mitt i natten, och åkte ut för att surfa. Hade en mindre bräda men va astaggad. Okej så, vågorna va höga som fan, tog några men bara en som va bra (vilket är duktigt av mig om man tänker positivt), men så fort jag tagit en våg skulle jag ta mig tillbaka vilket tog FÖR ALLTID och hann glömma vågen innan jag kommit halvvägs tillbaka. Därtill hade jag inte ätit frukost innan (och alla vet hur Linn blir på tom mage...) och alla vågorna som välte omkull mig tog musten ur mig. Bad instruktören om att åka tillbaka och vi skulle ta "en sista våg". Blev ingen sista våg kan jag säga för plötsligt fick jag en brännande smärta på armen och sa att jag nog blivit bränd av en brännmanet. Och så spred sig smärtan tills jag nästan började gråta. Såg en tentakel runt min armbåge, började sköja saltvatten för att få bort den och så ser jag hur instruktören typ "fryser till" och sträcker sig för att PLOCKA BORT MANETEN SOM ÄR FAST PÅ MIN HANDLED. En liten blå jävlig sak, en portuguese man o war tog jag reda på sen. Vi fick bort den och smärtan va enorm. Vi paddlade tillbaka till båten, jag på gränsen till gråtattack. På båten hällde de bensin på min arm som skulle hjälpa. Det sved ordentligt ett par timmar och irritationen höll i sig ett dygn men nu är det bättre. Så det va ju ingen bra surfdag men resten av dagen blev bra!Jag och Lina brukar laga vår egen frukost på hostelet då vi har tillgång till kök (Linns superenkla bananpannkakor blir det då) och även några middagar för att spara pengar. Denna kvällen va inte Linn så sugen på ännu en omelett utan kryddor så vi gick till grannstället med billig mat. Dålig idé säger jag bara. Mådde skit hela kvällen och på natten gick jag två gånger för att spy. Sov kanske 4 timmar och vaknade av att Notre Dame brann. WHAT A DAY verkligen.. Lina vaknade efter ett tag och då mådde hon dåligt. Inte mycket aktivitet den dagen alltså. Fick en jägershot av hostelets svenska ägare som sa att det skulle hjälpa, drack vätskeersättning (såklart före jägern) och försökte må bra. Det gick upp och ner, när jag mådde bättre tyckte jag vi skulle ta moped och köpa båtbiljett. Kom några meter innan jag va tvungen att stanna och lägga mig ner pga akut svimfärdighet. Ingen båtbiljett alltså, utan vi åkte hem och sov två timmar i hängmattorna istället. Senare åt vi en smoothie och en påse chips till middag och la oss 7 sängarna vid 7. Lever våra vildaste liv här alltså... I morse vaknade jag fullständigt utvilad och mådde bra, Lina och jag va på toppenhumör och allt va perfekt. Tog mopeden in till Dapa, cirka 30 min körning, för att köpa båtbiljett tillbaka till Cebu. Kom dit, de sa att det inte gick någon färja imorgon pga Holy week (antar filippinernas motsvarighet till påsk). Lina tappade humöret men jag va fortfarande optimistisk. Vi kom tillbaka till där vi bor, försökte boka flygbiljett från mobilen och jag tappade det när min betalning inte gick igenom efter 5 försök. Då Linas biljett redan va klar då fick jag panik för att hitta samma flyg på annan hemsida. Efter försök i 10 min betalade jag tillslut en biljett som va 500 kr dyrare än den som Lina köpte. Stressen av att jag inte fick biljetten på mejl gav mig ett mental breakdown. Men så får det bli, istället för båt för 300 kr som skulle vara rätt perfekt tajmat till våra flyg blev det nu ett dyrt flyg, sen en natt på ett boende och seeedan flyger jag hem. Det blir bra såklart men jobbigt att betala minst 1000 kr mer än planerat bara. Resten av dagen har varit väldigt bra faktiskt. Har bara chillat på stranden, det vi gör bäst. Imorgon ska vi både surfa och jag hoppas på brännmanetfritt!!Blir nog ett till inlägg innan jag landar på svensk mark så ge inte upp hoppet på denna blogg ännu :D