ÅRSRESUMÉ DEL 2

JULI Mitt i sommaren, här var jag påväg för en helg i Norrköping Fotbolls VM var i full gång. Dea och jag hade ett antal kvällar med öl, fotboll och uteservering. Härliga tider Spenderade en helg i Jönköping med favoriten. En av de bästa kvällarna på hela sommaren. Herregud va mysigt vi hade. Vi hejjade på Sverige i VM! Tror dom skulle möta England här. Bakispizza på gräsmattan. Livet ändå. Passade på att träna lite innan semestern skulle börja! Redo för ännu mer fotboll och öl här. Lite party på det. Här hängde vi på TAK en varm fredageftermiddag. Dea flyttade och vi hängde nere vid vattnet vid hans nya lägenhet. Jag badade även denna kvällen och satan vad kallt det var. Sen var det äntligen dags för 4 veckors semester!! Jag började med att åka hem till Nässjö för att hälsa på familjen och tvillingarna <3 Jag var ute och sprang på sommarkvällarna. Hade verkligen saknat att kunna göra det. Inte det lättaste när man bo i stan i Sthlm.. Vi grillade hemma hos mamsen! Mathilda drog med mig till höghöjdsbana. Fyfan, jag var inte kaxig här... Efter det hängde vi hemma hos henne och gjorde oss iordning för måndagsklubben! Återigen en härlig sommarkväll med vin, prat och musik. Jag åkte hem till Stockholm igen och bara någon dag senare kom hon upp till mig igen, dels för att fira min födelsedag men också för att vi snart skulle ge oss iväg på våran tågluff. Redan kvällen innan fick jag ett fint kort <3 haha och en fin väsktagg till vår resa. Dagen efter väckte hon mig med frukost på sängen och bubbel. Åh vad jag älskar henne  Vi fortsatte dagen med lunch på Phils Burger. Mötte sen upp Johannes som kom hem från USA! Senare dök även dessa två älsklingar upp! Vi alla var först hos mig, sen blev det middag på Sthlm Tapas. Resten av kvällen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig, men hade världens bästa födelsedag ändå som spenderades med alla mina favoriter <3 AUGUSTI Sen var det dags att ge sig ut i Europa! Lite smått bakfulla från en söndagsutgång tog vi bussen på måndagen till Skavsta. Vårt första stopp blev Rom. Så fruktansvärt varmt var det. Jag ville dö säkert 4 gånger denna dag. Vi hade även vart ute dagen innan så ni kan ju räkna ut själva hur pigg man var. Som sagt.. Nästa stopp blev Rimini. Här var vi 4 dagar, bara solade och badade klockan 06 på Riminis tågstation skulle vi ta oss vidare till Venedig! Lika varmt denna dag.. här skulle vi bara stanna över dagen och sen åka vidare på kvällen. Vi låste in våra väskor och fräschade till oss för en dag i Venedig. Dock var det så förbannat varmt så gick knappt gå runt. Vi körde promenad- öl- promenad-öl osv. Haha mysigt hade vi ändå. Haha jag vet att Mathilda avskyr denna bilden, men den förklarar ungefär hur vi kände oss. Förbannat ofräscha, varma och typ bakfulla från dagens alla öl. Vi satt och väntade på tåget till Österrike, det blev försenat och vi var såå trötta.. Sen kom vi äntligen på tåget. Det här var en av de värsta nätterna. Liten tågkupé, 6 personer och alla ville sova.. Vi låg på varann med fötterna i varandras ansikten. Vi frös, det var inte bekvämt för fem öre och vi skulle vara framme i Salzburg 04.20... VI kom fram tidigt, satt en stund och frack en kaffe utomhus vid vattnet innan vi kunde gå och lämna väskorna på hotellet. Sen gav vi oss ut och turistade hela dagen. Så vackert var det! Ofräscha och övertrötta satte vi oss på hotellets takterass och drack öl, vi hade världens mysigaste kväll. I solnedgången bland bergen. Sen var det dags för München! Här är min favoritbild på Mathilda <3 Vi drack öl och vin på uteserveringar, hängde i parken och levde livet. Vi hade en ordentlig utgång. Dansade från 01-06 på morgonen och det är en av mina roligaste utgångar någonsin haha. Dagen efter var inte lika rolig.. Bakis, trötta som bara den och Mathilda blev sjuk på det. Såhär låg vi hela eftermiddagen och kollade på The Dictator. Vi tog oss iallafall vidare till Berlin som var sista stoppet. Mathilda var fortfarande inte frisk så första dagen när vi  kom fram kunde vi inte göra något. Hostlet vi skulle bo på var det vidrigaste jag sett så jag checkade in oss på hotell så hon kunde vara sjuk i lugn och ro och jag slapp ha ångest över att sova bland höga människor. Vi spenderade kvällen på hotellrummet med takeawaymat, tysk tv och massa mys. Dagen efter kunde vi ge oss ut och se Berlin innan det var dags att ta nattåget till Sverige efter två veckor i Europa.  Väl hemma igen så vet jag att jag spenderade min sista semestervecka i Norrköping. Vi gjorde nog inte så mycket för har inga bilder därifrån. Annars så var det back to work och jag tog tag i träningen igen!  SEPTEMBER Jag spenderade alla helger med honom i Norrköping <3 Vi var på konferens med jobbet i Katrineholm! Emelie kom och hälsade på! Vi åt middag på Yuc! Frukost på Pom & Flora Och tränade! Egentligen gjorde vi allt i helt omvänd ordning. Och så en utgång på det! Hösten smög sig på, och jag plockade fram alla mysiga stickade tröjor. Men shoppade också lite sommarkläder för i slutet av september åkte vi till.. Malta! OKTOBER Världens mysigaste resa, och en massa kvalitetstid tillsammans, tack älskling för det <3 Hemma i Sverige började det bli kallt. Jag köpte nya höst och vinterjackor! och tränade! En helg i Norrköping! Här kom sommaren tillbaka över en helg. Vi tog långpromenad och drack kaffe i solen. Inte alltid man kan göra det i mitten på Oktober Lite party hann jag också med. Hann också med att träffa Louise! Vi drack bubbel hemma hos henne! Gjorde mig redo för en helg i Skövde <3 Vi drack vin på kvällarna och gjorde lyxfrukostar på morgnarna.  NOVEMBER Helgerna spenderades med honom <3 Halloweenfest på G. Jag sminkade Emelie till en Ren och jag var en cheerleader.. Mera höstjackor.. Louise och Fredrik skaffade valp, så var där och mös med den <3 I mitten på november sa jag upp mig från jobbet och bestämde mig för att flytta från Stockholm. Och ja här är vi nu.. Början på december. Snart jul och nytt år. 2018 har vart det bästa och roligaste året någonsin och jag är så glad för allt jag fått uppleva. Det hände mycket i år och jag kommer alltid minnas det som ett mycket speciellt år. Nu blickar vi framåt och får se vad 2019 har att erbjuda. Det blir ett speciellt år det också. Ny stad, nytt jobb, ny miljö och sambo med en människa som jag är så kär i så jag spricker. Jag tackar livet för att det är som det är och välkomnar 2019 med öppna armar. Puss på er.