GDANSK

Då var det måndag igen, det var tufft att komma upp imorse.. Jag hade ställt klockan på 06:15 för jag tänkte att jag skulle vara på jobbet 07, men istället gick jag inte upp förrän 07.. Men det var skönt att snooza lite. Jag har i alla fall haft en supermysig helg i Gdansk med Louise. Det var skönt att få komma hemifrån lite, och jag älskar ju att resa och se nya ställen. Det var en mysig stad, ganska litet men ändå lagom på nåt sätt. Fanns väl inte sådär jättemycket att se egentligen, men jag är ju ingen turistmänniska ändå utan jag tycker mer om att hänga på olika restauranger och bara strosa lite. I fredags när vi kom tog vi en taxi till lägenheten vi hade hyrt, den låg superbra och det var nära till det mesta därifrån. Vi fräschade till oss lite och sen gick vi ut för att äta middag. Vi satte oss på ett ställe på restauranggatan, drack bubbel, åt mat och sen lite drinkar. Vi promenerade hemåt runt halv ett på natten. På lördagen gick vi och åt frukost på ett ställe på morgonen, det var ett bra och mysigt ställe, men jag fick inte det jag ville ha.. men det är helt och hållet mitt eget fel för jag trodde det var någon slags macka jag beställde, men det visade sig vara en rödbetspaj med typ fetaost. Det var inte äckligt, men inte det jag var sugen på till frukost direkt. Efter frukosten promenerade vi bort till ett stort köpcentrum som hade massa roliga butiker. Där gick vi några timmar. Jag fick med mig ett par skinnbyxor och ett par skor. Dock hade jag inte behövt köpa något utav det för skinnbyxorna var lite för stora och när jag kom hem igår så insåg jag det, att det såg inte så bra ut. Skorna då, dom var svinsnygga, men hade redan 5 andra par som såg likadana ut. Varför tänker man inte på det när man är och shoppar?? Jag i ett nötskal. Efter shoppingrundan så gick vi och åt en sen lunch och drack lite vin. Sen hängde vi i lägenheten, spelade spel, drack bubbel och åt chips innan middagen. på kvällen blev det middag och lite drinkar innan vi gick hemåt. Igår skulle flyget hem gå vid 15:40 så vi hade ju lite tid att döda innan dess. Vi hade då tänkt att åka till ett annat köpcentrum och kolla lite. Så vi satte oss i en Uber och var påväg när chauffören säger att allt är stängt för att det är söndag... Så istället åkte vi till flygplatsen direkt (fick lite panik när han snabbt ville veta vart han skulle köra oss istället). Så det blev kaffe och Youtube i några timmar innan flygresan hem.. Hade ju kunnat fördriva den tiden bättre men det blev som det blev. Jag kom hem innanför dörren vid 18 igårkväll ungefär, tog en dusch direkt och sen gjorde vi korv med bröd och åt godis resten av kvällen. Vi såg en film också men jag somnade som vanligt.. Jag ska gå hem om en halvtimme ungefär, får se om det blir gymmet idag eller inte. Kanske räcker med att cykla i motvinden hem. Typ storm ute. Annars är det en vanlig måndag, laga matlådor, glo på tv och allt det där man gör en vanlig vardag. Hela veckan är helt oplanerad. Johannes fyller år på fredag, men vi ska inte göra nåt speciellt. Minns inte sist jag hade en hel oplanerad vecka, skönt samtidigt som jag redan är rastlös.