Berlin pt. II

Dag två i Berlin vaknade vi förvånansvärt pigga och efter dusch, fix och frukost begav vi oss ut. Huvudsyftet med hela resan var att göra en fältstudie för ett projekt i skolan där jag, Erik och Sophie kollade på stadsplanering. Hemma i Sverige har vi tittat närmare på miljonprogrammet så i Berlin besökte vi liknande områden för att sen kunna göra en jämförelse. Yada yada.     Vi satt drygt 30 minuter på U-bahn och sedan var vi framme i Hellersdorf i före detta Östberlin. Vi gick en sväng, dokumenterade lite, och förundrandes över hur trevligt och välordnat det var för att ändå vara en riktig förort. Hipp happ, på någon timme hade vi avklarat hela den uppgiften och åkte tillbaks in mot stan för lunch.     Trött, hungriga och griniga kunde vi inte enas om vad vi skulle äta så vi delade upp oss. Jag röstade nudlar och så blev det. Till vår stora glädje hitta vi ett take away-ställe  där man fick nudlar med valfri sås och kyckling för ynka 50 kronor. Värt! Vi betalade och satte oss på en bänk och pustade ut + glufsade i oss.   Här emellan: rummet för att vila > museum > rummet för att fixa och duscha > möter upp resten av vår klass för middag     Emma.       Mary-Ann och Alissa i förgrunden och Erik, Midas och Mikael i bakgrunden.     Väntar på spårvagnen.     På kvällen kikade äntligen solen fram lite efter ett par molniga dagar!     Mary-Ann, Jill, Nellie, Alissa.     Vi hade aaaningens svårt att hitta dit, hehe. Här är fina Lana!     Så här när studenten väntar kring hörnet blir jag nästan tårögd av att titta på det här. Min fina klass :'(     Anna och Erik.     Mikael och Midas satt vid mitt bord och de är båda riktiga språkfantaster så vi pratade mest och fula och fina och onödiga och viktiga ord och de tävlade mot varandra i ordklasser och meningsbyggnad. Hum <3<3<3<33<     Vi satt kvar sist och pratade med vår favoritlärare om ditt och datt och sen vandrade vi hemåt och åt baconchips och spelade (stora) kort och somnade gott. Snipp snapp så var dag två i Berlin slut!