Dag 13-16!

Snuskgubbar, solsken och Maastricht.Hej igen! Det är ingen idé att jag skriver att jag ska bli bättre här för det blir jag tydligen inte ändå.Dag 13! Efter att ha ätit frukostbufé så till den grad att hotellet säkerligen gick back på att ha mig där, trampade jag vidare mot Nederländerna! Nederländerna är underbart att cykla i! Naturen är helt fantastiskt och ligger som ett grönt täcke vid sidan av cykelbanorna. Vägarna är oftast i asfalt och marken är platt. Solen har visat sig från sin bästa sida varje dag och jag har känt mig, allmänt lycklig bara. Jag besökte ett vackert kloster där alla nunnor bar rosa. Jag tyckte det var lite piffigt!Extra glad blev jag sedan när jag kom till mitt första boende i Nederländerna, ett bed and breakfast hos ett äldre par. Jag blev väldigt varmt välkommen och önskade nästan att dom ville adoptera mig och ha mig bo där på heltid. Det bara strålande kärlek och omtanke från dom! Dom bidrog med 100kr till insamlingen också! Dag 14! Jag sov rätt så länge och tog det lugnt på morgonen. Mitt nästa boende låg bara 7.5 mil därifrån så jag kände mig inte så stressad. Jag cyklade till hostelet Stayokay i Maastricht i värmande solsken! Efter att jag checkat in drack jag en kopp te innan jag gick och la mig, runt nio-tiden. Jag försöker hitta så billiga boenden som möjligt eftersom jag sover borta så många nätter. Iallafall, jag hade en säng i en korridor för sex personer, men när jag gick och la mig var jag ensam i rummet. Vid halv tio-tiden kom en äldre farbror in (67 år från USA). Han började prata.... och prata... och prata. Så där som äldre människor oftast gör. När klockan började närma sig 23 ursäktade jag mig och la mig tillrätta i sängen igen. Jag släckte lampan, ställde alarmet och blundade. Sedan kom det: "Jennie, you are a very nice girl". "well thank you, goodnight". "It would be so nice if I could sleep with you in your bed tonight, if you don't mind".HAN VAR 67 ÅR, GIFT OCH HADE BARN!!! Helt chockad över frågan svarade jag nej och funderade över vad som just hade hänt. Hade jag gett fel signaler? Hade jag, på något vis, fått denna man att tro att det skulle vara passande att ställa en sådan fråga?! Han skämdes, bad om ursäkt och somnade. Jag vågade inte blunda utan låg vaken tills jag hörde hans tunga snarkningar, då tog jag mina saker, smög ner till receptionen och bad om att få byta rum. Dag 15! Fortfarande skärrad ringde jag och väckte min bästa vän Sandra för att berätta vad som hänt kvällen innan. Hon blev också lika chockad. Och hon sa något som stämmer väldigt bra: "hade den där gubben bara kunnat hålla tyst om att han ville sova med dig så skulle du haft en helt annan bild av honom. Eftersom ni pratat och skrattat hela kvällen. Ibland tror killar att man vill ligga med dom bara för att man är trevlig". Jag vill bara säga det att 1) jag har jobbat med service i snart 10 år, att vara trevlig har liksom vart en del av yrket. 2) jag är extremt översocial och pratar med allt och alla. 3) jag är oftast glad. Punkt 1, 2 och 3 HAR ABSOLUT INGENTING MED MITT SEXLIV ATT GÖRA. Så, jag behövde få ut lite ilska. Fortsättningen på dag 15 blev fantastiskt! Jag ville utforska Maastricht och blev helt förälskad! Den staden är verkligen vacker! Gamla stan med kullerstensgator, mysiga soldränkta uteserveringar, vinodlingar, vackra hus, kyrkor och parker och en flod som ringlar sig genom hela staden! Åk dit. Jag hade tyvärr bara en dag där den här gången men hann ändå med en hel del:En båttur på floden ut till några grottor. Väl nere i grottorna kom jag på att jag nog har lite rädsla för att vara under marken, för det var ganska läskigt. Men spännande! Turen tog ungefär en timme sedan tog båten oss tillbaka. Då hoppade jag på en sightseeing-buss (jag och 15 pensionärer) och fick se mycket av staden på en timme. Sedan besökte jag två väldigt fina kyrkor, tände två ljus och tackade mina två änglar för att dom tittar till mig. Sedan fångade jag kvällssolen på en uteserveringar med en kycklingsallad och ett glas vitt. Att sitta för mig själv, i en stad jag inte känner, och kika på människor som går förbi, är bland det bästa och mest rogivande jag vet. Dag 16! Den här dagen började hur bra som helst! Jag hade pratat med managen på stayokay om insamlingen och han sa att dom gärna var med! Så pengarna som jag egentligen skulle ha betalat för rummet, gick nu istället till cancerfonden. Jag blev så glad! Att människorna i Nederländerna är så bra på engelska underlättar verkligen! Jag trampade vidare och helt plötsligt möttes jag inte längre av Good morning utan av Bonjour - jag var i Belgien!! Vägarna här i Belgien är under all kritik - och lite sämre tillochmed. Jag skulle kunna skriva en mindre bibel i vad jag tycker skulle kunna förbättras i trafiken här nere, men det överlåter jag till någon annan. Jag kom fram till ett boende som liknar ett slott. Jag trivs inte alls, men så är det ibland. Det är superstort, jättegammalt och jag tror nästan att jag är den enda gästen. Utanför dörren hänger det kors och gamla verktyg på väggarna, lampan i taket tänds och släcks om vart annat. Lika som internet som åker in och ut som en jojo. Ovanför min säng hänger en ljuskrona. Om "Hotel California" fanns på riktigt så tror jag att jag har hamnat där. Jag sover med sänglampan tänd inatt. Kram och kärlek!