Dag 20 - 22!

Notre Dame, fransoser och en cykeltur på motorvägen. Dag 20! Oj vilken dag. JÖSSES. Förmiddagen började bra då jag började trampa iväg mot Reims. Den ena lilla byn avlöste den andra följt av kilometerlånga åkrar och fält. På eftermiddagen lurade gråa moln ovanför huvudet, strax öppnades himlen och regnet smattrade mot hjälmen. De sista milen blev väldigt jobbiga! Dels för att regnet öste ner, men också för att jag missat att köpa vatten eller frukt (stängt i byarna jag cyklade förbi), och hade inte fått i mig någonting sedan frukost. Jag var SÅ LYCKLIG när jag tillslut såg staden skymta genom regnet. När jag trampar in i staden litar jag (som vanligt) på min gps. Den visar bara alternativet till höger. Okej tänker jag och trampar på. Efter ett tag tycker jag att bilarna och långtradarna kör obehagligt fort, så jag kliver av och leder cykeln istället. Det är inte konstigt att det inte finns någon cykelväg, för det verkar inte vara så vanligt med speciella vägar för cyklister här nere. Iallafall. Jag går och leder cykeln men det känns liksom inte helt rätt. Bilar åker förbi och tutar och tillslut ser jag en skylt som visar att jag är påväg ut på motorvägen. Eftersom det började bli mörkt och regnade så kunde jag inte se den på håll.. Efter några väl valda och mindre fina ord om min gps, lyfte jag cykeln över sidoräcket och drog den tillbaka i det höga gräset. Jag lyckades navigera mig fram till hostlet tillslut och kom fram klockan halv åtta. Då ville jag sova, duscha, dricka vatten, kissa och äta, -helst allt samtidigt.Dag 21!Jag kände mig inte så pigg när jag vaknade men var ändå taggad på att spana in Reims! Jag tog sikte på Notre Dame och promenerade längs gatorna i solens värmande strålar. Notre Dame i Reims var fantastiskt! Jag blir ju så turistig och nördig när det kommer till gamla vackra byggnader och historiska platser... När jag stod där inne och var djupt försjunken i tankarna kring hur dom möjligen kunde ha skapat alltihopa, så dök det plöttsligt upp en fransman bredvid mig. Han presenterade sig och vi började småprata lite medans vi kollade in resten av Notre Dame. Efteråt gick vi till ett café och tog en kaffe och jag fick öva på min franska (vilket gick sådär). Sedan tog vi bussen till Basilique Saint-Remi (en kyrka som ligger lite i utkanten av staden). Den var också väldigt vackert! Han bodde i Remi så eftermiddagen och kvällen spenderade vi med att promenera runt i hela staden och besöka dom finaste parkerna. Jag hade en jättebra dag och kväll med många skratt (speciellt när han gick på händer utanför kyrkan!). Och jag lovade att vara guide när han och hans pojkvän besöker Sverige!Dag 22!Dagens minus är att jag är sjuk. Dagens SUPERMEGAPLUS är att Sandra precis landade på flygplatsen i Paris!!! Idag har jag tagit tåget till Meaux. Efter övervägde bestämde vi oss för att inte cykla in i större städer här. För att minska risken för hjärtstop, huvudvärk och vredesutbrott. Vi spenderar kvällen här i Meaux och imorgon åker vi in till paris för att köpa cykel till Sandra! När allt är fixat (förhoppningsvis på fredag), så far vi tillbaka till Reims och trampar vidare tillsammans från där jag slutade. Det är galet hur min kropp fungerar! Jag kan köra på och bolla 2-3 jobb, jobba 20 dagar i rad utan större problem. Men så fort jag har en eller två dagar ledigt så börjar jag hosta, känna mig febrig och orkar knappt kliva upp ur sängen. Det påminner mig om när jag flyttade hem från Kalifornien förra December. Jag pluggade där och var så jävla envis med att jag skulle ha bra betyg i alla ämnen. Inför slutproven bodde jag mer eller mindre i biblioteket mellan 7.30-23 kändes det som.. Samtidigt sökte jag jobb för december och halva januari (när jag skulle vara hemma), och planerade flytten till Bali som skulle ske i slutet av januari (skicka papper till skolan, visum osv). När jag sedan landade hemma i Sverige på tisdagseftermiddagen var jag helt färdig. Jag sov i 36 timmar. Det var bland det sjukaste jag har varit med om.. Sedan var jag utvilad för jobb på fredagen iallafall! Nu sitter jag i sängen på hostlet och räknar minuterna tills Sandran är här! Det borde vara ca 90 minuter kvar nu!!!Kram och kärlek!Ps. Snart halva resan gjord nu! Hur galet är det! Ds.Ps2. KOLLA EN MINION-TÅRTA! En sån ska jag baka när jag fyller 25!