Dag 30-38

Många dagar i ett nu - hereee we go!Dag 30! Dagen då jag nästan började gråta in public. Det var så jävla kallt. Liksom dagen innan var det knappa 4°C ute, men som att inte det räckte så regnade det också. Jag har nog aldrig frysit så mycket i hela mitt liv. Helt ärligt. När vi kom fram till ett skruttigt litet hostel efter en dag i förtvivlan tinade vi upp oss med varsinn dusch, sedan drack vi vin. Precis så mycket vin som man bara kan dricka med sin bästa kompis utan att skämmas. Dag 31! Vi trampade på som 17 för att komma fram till Vichy. Det var kallt men vi slapp iallafall regnet. Väl framme var vi superhungriga och fick tips om en bra restaurang i närheten. Där möttes vi av den bästa servicen jag varit med om. Så himla trevlig personal! Och god mat. Nästan så jag skulle kunna vända och cykla tillbaka bara för att äta deras kyckling igen. Men bara nästan. Justija! Vi fick grodlår till förrätt. Första gången jag provade det. Vet inte riktigt vad jag ska jämföra det med.. Det var iallafall gott ihop med komponenterna på tallriken. Dag 32! Klockan 12 skulle biljetter släppas till Håkan Hellströms konsert. Jag tänkte att jag skulle ro hem årets sisters-award och köpa två biljetter så att jag och syrran kunde gå. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Efter X antal svordommar över hotellets kassa wifi, och över två timmar senare så var biljetterna slut. Och jag hade lyckats köpa 0. Vi gjorde oss redo för ännu en dag i kylan men då hörde Sandras mamma, Tina, av sig. Hon berättade att Högbo Qvarn bokat in oss på ett 5-stjärnigt spahotell i Vichy! Vi blev så himla glada! Vi cyklade dit, sedan spenderade vi eftermiddagen i badrock och tofflor på spat och med vin på rummet. På kvällen åt vi en supergod(!!!) middag på hotellet. Andra dagen i rad med riktigt lyxig mat. Ovant men kul! Kul också att två dagar i rad få lov att fixa till någon form av face och hår! Man känner sig inte jättefräsch annars, med ansiktet täckt i avgaser och vägdamm.. Hehe. Dag 33! Pratade med syrran och självklart hade ett superfan som hon redan biljetter, såklart... Så det gjorde inte så mycket längre att det inte gick att köpa. Jag och Sandra åt en fantastisk frukostbufé innan vi cyklade vidare. Solen sken, bra vägar och nytt hastighetsrekord! Dagen flöt på hur bra som helst! Dag 34! Vilken mardrömsdag! Jösses. Dagen började helt okej. Lite mindre missöden med gps:en gjorde att vi blev lite långsamma. När solen gick ner vid 19 så hade vi fortfarande över en timme kvar till vårt boende. Vi cyklade på smala bergsvägar i skogen som inte var ett dugg upplyst. Vi såg bara cirka en meter framför oss med våra små lampor och varken jag eller Sandra är några superfan av mörker. Eller att cykla förbi kyrkogårdar i mörkret, haha. När vi tillslut kom fram till boendet så var det stängt, låst och helt öde. I en folktom by mitt i skogen. Jag tror att jag hoppade en halvmeter upp i luften när kyrkklockorna började ringa.. TUR att Sandras mobil funkade så vi kunde hitta nytt boende. Närmaste hotell låg drygt en mil bort och enligt kartan så skulle det bara vara uppför.. Vi ringde dit och vilka änglar(!), ägarn kom och hämtade oss. Supertrötta somnade vi tillsist i ett varmt hotellrum. Dag 35! Vill bara förtränga den här dagen... I 4.5 timme (av totalt 7) trampade vi bara uppåt. Alltså inte en enda raksträcka eller nerförsbacke - konstant uppför!! Det jobbigaste någonsin. Tillslut var vi så högt uppe att när vi såg åt sidan mot dom andra bergstopparna så syntes dom inte. Istället låg molnen som ett täcke runt oss och det kändes nästan som att vi kunde ta på dom. Självklart var det iskallt. Har kommit på att jag kanske cyklade lite sent på året.. Nästa gång blir det våren. Man lär så länge man lever! Jag blev superförkyld och rösten ville inte riktigt hänga med på kvällen. Vi drack varmchoklad och åt pizza, behöver inte förklara närmare hur uppskattat det var va?Dag 36! Vidare söderut! Dagen gick bra. Vi bet ihop liksom. Det var ganska mycket nerför (inte så konstigt med all stigning dagen innan) så det gick ganska fort att komma till hotellet. Vi stannade på ett café efter vägen som hade lika många flugor inomhus, som järbo har utomhus. Tänk er. Hotellet var litet och mysigt och låg i en pytteliten by mitt ute i ingenstans. Tidig kväller!Dag 37! Mammas födelsedag! Hurra hurra hurra! Bättre väder!! Vi tog oss vidare söderut och hamnade tydligen i ett slumm-område. Hrmpf. Efter att vi gjort oss iordning gick vi ut på stan för att leta efter något att äta. -Alltså jösses vad jag längtar efter att få laga mat själv!!- Det blev ett mysigt litet ställe där ett glas vin kostade lika mycket som en glas vatten typ. Ehehe.. Dag 38! Vaknade och trodde att jag hade sovit i 5 minuter. Jag sov så himla dåligt. Men men. Vi cyklade vidare och idag blåste det inga kalla vindar utan varma!! Såg äntligen medelhavet!! Så himla roligt!! Solen sken hela dagen och jag har aktivt solat underarmarna och fått en fin "bondbränna". Idag har jag lyssnat på min myslista hela dagen. En gång var jag så inne i musiken så jag var nära på att köra över en fet orm som slingrade sig över vägen, hua! JAG SKULLE SÅ GÄRNA VILJA KUNNA SJUNGA!!!! Jag tänkte på det idag. Jag tror att jag skulle kunna ge min vänstra hand för att få en duglig sångröst. Jag använder ändå inte vänstern så mycket. När jag sjunger i bilen tillexempel så har jag märkt att den jag åker med ofta brukar skruva upp radion när jag börjar sjunga med. Eller som min brutalt ärliga bästa vän sa förra veckan: "Jennie, om du ska sjunga kan du väl vänta tills det blir motvind, och cykla bakom mig". Jahapp. Jag brukar ju tipsa om böcker men jag tänkte att jag skulle tipsa om en låt idag istället. Jag tror visserligen att alla som har en bra kramas-lista på Spotify redan har den här med, men om ni har missat: Bon Iver - Perth. Jättemysig! Nu ska jag sovaaaa!!! Är galet trött! Kram och kärlek!