PARIS GENOM TELEFONEN

Äntligen ett till Paris-inlägg! Här är bilderna jag tog med telefonen under hela veckan. Det är så roligt att scrolla igenom bilderna och drömma sig tillbaka till värmen, pulsen och allt vackert staden erbjöd oss. Får lust att klicka hem ett par flygbiljetter, men ska försöka nöja mig med bara bilder och dagdrömmar för tillfället. VÄNSTER: Min outfit dagen vi åkte iväg. HÖGER: Utsikten åt ett håll från vår hyrda lägenhet. Hela området var fullt med små färgglada butiker, caféer och restauranger. En suddig bild från kvällen vi landat och gick ner en sväng till floden. Jag minns att jag gick med öppen mun hela tiden. Strålkastaren som syns är från Eiffeltornets topp. Vi var så nära att se tornet, vilket gjorde mig så taggad inför de kommande dagarna. VÄNSTER: Vår lägenhet hade en superb planlösning. Utan att kännas trång bestod den av kök, badrum och sovrum (plus garderober och matbord). HÖGER: Med hjälp av speglar hade man fått den lilla lägenheten att verka mycket större. Det var superfräscht och värden hade lagt fram guideböcker, ordböcker och kartor. VÄNSTER: F turistar med kameran runt halsen, karta i telefonen och en crepe i handen. HÖGER: Seine. VÄNSTER: F i väntan på pizza. Det var för övrigt det ända stället där vi fick chips till dryckerna istället för oliver. HÖGER: Trångt mellan husen där vi åt middag. Svänger du till höger i korsningen skulle du komma till Hotel de Ville och floden. En obligatorisk selfie med Eiffeltornet och en bild på ett vackert hus bland lummiga träd. OVAN: Vi åt så otroligt mycket god mat i Paris! Jag åt mitt livs första, men definitivt inte sista, creme brulée. Vi drack vin och jag fick äta alla oliver själv. Världens godaste choklad- och pärontiramisu slukade vi också med varsitt glas rosé till. Sista dagens frukost bestod av färskpressad juice, varm choklad, färsk baguette, croissant, smör och sylt - himmelsk var den! Alltså det är verkligen farligt för min ekonomi att skriva sådana här inlägg, får sån lust att bara packa väskan och hoppa på ett flyg någonstans. Två dagar kvar på jobbet och sedan är det dags för mig att ta semester. Det ska bli så skönt att kunna göra vad en har lust med om dagarna, och jag har en hel del att göra inom de närmsta veckorna. Vi ska börja packa ihop min systers saker och förbereda hennes flytt till Åbo, och på fredagen bär det av. Hoppas ni också får en riktigt fin vecka!Kram,Johanna