MY TRIP TO THAILAND

Här kommer en hel hög med bilder ifrån vår resa till Thailand!         Resan började med att jag och Michael mötte upp mamma, pappa, Angelina, Eddie och Emelie i Helsinki. Det gick 2 flyg till Bangkok den dagen och jag o M hade tänkt att ta det tidiga. Som alltid när jag reser med min pojkvän är det en risk om vi kommer med eller inte, och denna gången kom vi faktiskt inte med flyget, inte ofta det sker.. Så det vi fick göra var att boka om oss på den senare flyget ( samma som dom andra skulle åka på) och hålla tummarna för att komma med där. Turen var då på vår sida! :)         Jag och familjen var på samma ställe förra året och älskade det. När sen hela gänget bokade det i år igen, så ville jag o M dit också. Ön Koh Chang och Kasha Resort är ett helt underbart ställe. Jag blir så avslappnad där och när jag väl reser är det något jag värdesätter, slappna av. Ta det lugnt. Ladda batterierna.   Medans jag njöt av massage, manikyr och pedikyr så lekte Michael med krabborna på stranden samt byggde sandslott haha. Tur vi har olika intressen:)       Det blev mycket stoj och skratt i poolen, ja bilderna talar väl för sig själva. Det blev en o annan drink i poolbaren också, det ska jag inte sticka under stolen med:)    Kasha Resort har två stora pooler, men vi hängde alltid vid poolen som ligger vid sidan av havet. Lyxigt att kunna välja vartman vill bada! Vi körde 50/50.         En dag hyrde jag och Michael en moped för att utforska ön lite. Vi fick se vilda apor, en fin utsiktsplats och framåt kvällen när vi stannade för att dricka lite mötte vi den fina valpen på bilden ovan. Den var inte många veckor, meen så sjukt söt! Jag ville helst ta den med på mopeden till hotellet, och sen smuggla med den i resväskan hem till Norge.    Om ni planerar en trip till Koh Chang och om ni vill se så mycket som möjligt rekomenderar jag er att hyra en moped. Vägarna är rätt små och krokiga men man får se mer från en moped än en bil. Ta det bara försiktigt, man kan nästan tro att vissa har fått sitt körkort i ett kellogspaket:)         Jag och Michael hade bestämt oss för att vi ville ta en dagstur någonstans. När vi såg att dom erbjöd dykning så kände vi båda- detta vill vi prova på! Vi dök med BB Divers Koh Chang och dom var jätteduktiga. Jag kände mig trygg hela tiden i deras sällskap. Dom hade först genomgång med oss hur allt gick till, sen fick vi svara på några frågor så vi förstått allting. Före vi dök ner fick vi även göra några övningar, fall om att några problem skulle uppstå nere i havet.  Vi fick göra två dyk och varje dyk varade ca 45 min. Det längsta vi var nere var nästan 12 meter, men det var enbart för att vår intruktör märkte att vi klarade av det. Dom brukar inte annars vara nere så djupt första gången:)    Att dyka var en häftig upplevelse. Det var coolt att se allt på så nära håll. Det coolaste vi fick se var en havsorm (vet inte om det heter havsorm, var iallafall en orm i havet) äta ett annat djur. Vår intruktör som gjort 6000 dyk (!) hade aldrig sätt just det förut så vi alla stannade för att se på. Fränt!        Vi bestämde oss för att lägga lite mer pengar på hotellet vi skulle bo på i Bangkok, så vi bokade ett rum på Banyan Tree. Det kan nog vara det bästa hotellet jag har bott på, om inte annat bästa servicen!    Eftersom Koh Chang var så  avslappnande och stilla så önskade vi lite fart o fläkt dom sista dagarna. På torsdagkvällen när vi kom dit åt vi middag på hotellets skybar, alltså- bästa utsikten ever. Priserna på resturang/bar låg på cirka den samma som i Norge, här betalade man alltså för utsikten. Men totally worth it!   På Fredagen så gick vi på MBK. Jag bytte skärm på mobilen, köpte mobilsladd samt lite annat smått o gott. Michael slog till med en Iphone 6+. På fredagkvällen blev det också intag utav alkohol, även att flyget gick hem kl.9 på morgonen dagen efter. Meeen det var 11 timmars flygresa hem så vi dödade  några timmar genom att sova. Good Choice!