En helg i ett vårigt Stockholm

Äntligen kom våren! <3 Fredagen bjöd på ett riktigt magiskt väder, satt till och med på jobbets innergård under ett telefonmöte på eftermiddagen och njöt.   Efter jobbet bytte jag om från ballerinas till sneakers och knatade hemåt. Vart man än tittade så fick man riktiga sommar-i-Stockholm vibes. I tisha och kjol gick jag förbi massor med smockfulla uteserveringar och glömde stundtals bort att det var i Sverige jag var. Skulle lika gärna varit på semester, på väg från hotellet till kvällens restaurang.  Något restaurangbesök blev det inte. Snarare bättre. Andreas och jag handlade den mat vi var sugna på och satte oss på balkongen och njöt. Finns det något som skriker svensk sommar bättre än bilden ovan? Jag har ju köpt en cykel för ett par veckor sen, så när vi vaknade upp på lördagen och det var härligt vårväder besökte vi för att cykla till ett ställe vi tänkt kanske kan vara eventuell bröllopslokal. Vi har ju åkt runt på lite olika ställen vi varit intresserade av för att spana in området och bilda oss en uppfattning, men just det här stället var lite svårt, eftersom det var avspärrat.  Efter cykelturen till stan blir vi lite trötta, och då fixade vi lite energipåfyllning i form av glass med strössel och satte oss på en parkbänk i Kungsträdgården och njöt lite.  När vi sedan cyklat hem tog vi bilen till IKEA och spontanköpte en soffa till balkongen och en hallmöbel att lägga skor i. Jag fick välja vilken möbel jag ville bygga, och valde hallmöbeln. Tänkte att det var minst delar och skruvar och sån skit. Haha tji fick jag. Det var typ 100 olika delar och en miljard skruvar, medan Andreas hade 6 delar och "ett par" skruvar. Fail. Ändå mysigt att sitta och bygga IKEA-möbler på en lördagkväll med ett glas rödtjut och Pirates of the Caribbean.  Till middag stekte jag på kycklingpyttipannan från IKEA som var svingod, medan Andreas åt piza. I söndags var Andreas iväg och spelade golf ett par timmar. Under tiden fixade jag hemma, plockade undan vinterkläder och tog fram tunnare plagg och pluggade körkortsteori. När Andreas kom hem åkte vi till IKEA igen och lämna tillbaka några grejer och svängde förbi Barkarby Outlet innan vi åkte till Andreas mamma och åt middag som vi köpt med, för att sen ta en sväng förbi mina föräldrar innan vi åkte hem och kollade på hockey-finalen.