Cozumel pt 2

Hej från en tjej som FORTFARANDE är på Cozumel. Känns som att vi har varit här i hundra år? Lite blandade bilder från Cozumel.En lunch så råkade jag spruta ketchupen över hela tröjan... Andrea och servitören tyckte att detta var superkul. Fick slänga den sen :(Häromdagen så gick vi på bio igen och efteråt hittade vi ett litet McDonalds-bås som BARA sålde glass, milkshaken och mcflurry. Bästa mcdonaldsen jag någonsin har sett. En kväll efter vi hade gått på bio (låter som vi har gått på bio hundra gånger, det har vi inte. Bara tre..) och gick runt i våra regnponchos så stod vi framför grodrestaurangen som är väldigt poppis här. En inkastare försökte dra in oss genom klassisk bonding och frågade var vi kom ifrån. När vi svarade Sverige så lös han upp och sa "Min flickvän är från Sverige!! Och min rumskompis!!!". Sedan frågade han om vi ville träffa dom. Vi svarade "javisst" men sen försvann han och vi åt upp våran mat och gick hem.Två dagar senare när vi ligger på stranden så kommer inkastaren och hans tjej plus rumskamrat förbi och hejar på oss. Tjejerna kom fram och pratade och var dom var gulliga. Dom berättade att pojkvännen hade smsat dom så fort han hade träffat oss och skrivit "DET ÄR SVENSKAR HÄR, NI MÅSTE KOMMA HIT!!". När han kom hem så hade flickvännen försökt förklara att när svenskar träffar andra svenskar utanför Sverige så är det typ hej hej och sen är det bra. Då hade han bara "Dom såg jätteunga ut!!!". Kolla vilka roliga handdukar vi får ibland!! *infogar irrelevantfoto för att bryta av texten*Igår var vi ute och snorklade! Vi hade supertur med vädret för vi har haft två jättefina dagar här och vi lyckades pricka in snorklingen på en av dom dagarna så high-five på den. Öppen bar (stabilt när man skall bada i öppet vatten... ansvarsfulla som vi är så drack vi alkohol först efteråt) och två olika rev. Vi såg en barracuda!! Och en stingrocka!! Och massa fiskar som simmade upp i ansiktet på en och spm var ganska stora så blev typ lite rädd.På båten såg vi även den första snygga mexikanaren vi har sett på hela resan. Han var en mexikansk 9 = svenska svag 4. <---- intressant info för er. När vi hade snorklat färdigt så fick vi lunch på stranden och sedan chansen att leka på uppblåsbart lekland i vattnet. Rutschkanor, flytande studsmatta och massa andra fräcka grejer. Har träningsvärk idag hehe. På vägen tillbaka så festade amerikanerna på båten till rejält. Amerikaner är så sjuka när dom dricker alkohol. 1. Dom lyssnar typ enbart på Cotton Eye Joe och YMCA. Ingen släppt efter 2005. 2. Dom dansar högt och lågt och vitt och brett. Bjuder på sig själva delux. Jag och Andrea satt och skrattade åt dom men när det såg ut som att dom ville bjuda upp oss så var vi fastspikade i bänken. Efter snorklingen så gick vi hem, duschade och blev upphämtade av tjejerna för att äta middag med dom och deras vänner. Så roligt att träffa lite nya människor! Nu ligger vi i sängen och väntar på att det skall sluta regna. Vi ville åka till Buccanos, som ligger på andra sidan ön och tydligen har finare vatten en dem stränderna vi har varit på tidigare, så håller tummarna för att regnet skall sluta. Imorgon lämnar vi vårt älskade hotell och åker mot Playa del Carmen, vår sista destination!