Fraser Island

Har spenderat ett par dagar i vad som kan beskrivas som paradiset, nämligen på Fraser Island. Milslånga stränder och helt klart vatten. Kolla på detta liksom. Det är lake McKenzie. Kändes lite som att bada i ett enormt badkar. Stopp nummer två den första dagen, efter en lunchbuffé, var en regnskogspromenad och därefter åkte vi till lake Wabby. För att ta oss till själva sjön fick vi gå över sanddyner och brände halvt sönder fötterna men det var värt det. Så fint ställe. Önskar att bilderna kunde göra det rättvisa men det är nog omöjligt. Det var allt för dag nummer ett. Avslutade med ännu en buffé tillbaka på hotellet och somnade därefter till en otroligt dålig film. Dagen efter hade vi klockan ställd på 05.00. Vi skulle nämligen gå till stranden i tid till soluppgången. Tyvärr var det lite molnigt den här morgonen men ändå, att få starta upp dagen med  att barfota gå runt i sanden, höra vågorna slå mot stranden och se dagens första solstrålar, inte mycket som slår det. Efter frukost och utcheckning hoppade vi åter igen på bussen som vi åkte runt på dessa dagar. En stor 4WD där vi flög runt som vantar när vår guide tog oss genom skogen, över stränderna, genom vattenbrynet... Vi stannade först till vid detta -> ...och sedan detta. Champagne pools. Därefter två ställen som jag inte minns vad de hette... Men fin utsikt var det på dessa ställen också! Vårat sista stopp var Eli creek. Kolla vattnet!! Hur kan det ens se ut sådär!?